Spis treści:

  1. Oczyszczanie i peeling
  2. Rollowanie i masaż
  3. Ćwiczenie mięśni twarzy

Oczyszczanie i peeling

Oczyszczanie skóry twarzy powinno być dostosowane do typu cery. Dojrzała skóra jest w większości przesuszona oraz coraz delikatniejsza i wrażliwsza ze względu na zmniejszoną produkcję kolagenu z roku na rok. Możemy wybrać oczyszczanie enzymatyczne, które jest delikatniejsze lub te mechaniczne, które pobudza mikrokrążenie i dodatkowo pobudza produkcję kolagenu.

Możesz je wykonać przy pomocy drobnoziarnistego peelingu przy skórze wrażliwej, natomiast w przypadku mieszanej lub tłustej tego gruboziarnistego na bazie pestek moreli czy też orzecha włoskiego. Nie wykonuj go jednak częściej niż 2 razy w tygodniu, aby nie narazić skóry na uszkodzenia mechaniczne. Pozbywając się starego, martwego naskórka krem, serum czy olejki lepiej się wchłoną i wejdą w głębsze partie skóry.

Rollowanie i masaż

Masaż twarzy wykonywany w profesjonalnych gabinetach kosmetycznych to zbawienie dla skóry. Jesteś w stanie wykonać go także w zaciszu własnego domu przy pomocy niewielu produktów, które ułatwią to zadanie. Delikatne rękawice z miękkiego materiału jednocześnie oczyszczają i masują, co poprawia cyrkulację krwi. Inny sposobem jest użycie rollerów do twarzy wykonanych z kamieni szlachetnych o cudownych właściwościach.

Szczególnie ten z różowego kwarcu ma doskonałe zastosowanie w kosmetyce - zwęża pory, uspokaja stany zapalne skóry, spłyca zmarszczki, działa detoksykująco, stymuluje produkcję elastyny, zmniejsza opuchliznę twarzy oraz rozjaśnia cerę.

Ćwiczenie mięśni twarzy

Ćwiczenia są wskazane w każdej partii ciała - nie tylko rzeźbimy brzuch czy uda, ale także owal twarzy! Podpowiadamy, jak w paru krokach sprawić, aby uniósł się i pozostał jędrny na dłużej.

Ściśnij oba środkowe palce razem w wewnętrznym kąciku brwi, a następnie palcami wskazującymi uciskaj zewnętrzne kąciki brwi. Spójrz w sufit i unieś skórę pod oczami do góry, wykonując mocny zez, a następnie zrelaksuj się i odpocznij. Powtórz jeszcze pięć razy i zakończ, zaciskając mocno oczy na około 10 sekund. Takie ćwiczenia wykonuj przynajmniej raz dziennie przez około miesiąc. Po tym czasie zauważysz wyraźną różnicę.