Utrzymujące się niskie temperatury, deszcz i brak słońca za oknem nie pozostawiają złudzeń -  na prawdziwą wiosnę musimy jeszcze chwile poczekać. A to powoduje, że me nasza odporność jest osłabiona, dopada nas senność i przygnębienie. Warto więc zadbać o pełnowartościową dietę, bogatą w rozgrzewające posiłki. Zapomnijmy jednak o wysokokalorycznych zupach, które dominowały w zimowym menu. Zamiast śmietany – do jej zagęszczenia użyjmy ziemniaków.

Przepis na lekki krem porowo-ziemniaczany z grzankami

Składniki:

  • por - 2 sztuki                                                     
  • ziemniaki - 350 g                 
  • marchewka - 50 g
  • bulion warzywny - 1 litr
  • czosnek - 1 ząbek
  • cebula dymka - 1 sztuka
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • sól i pieprz do smaku
  • suszony tymianek - ½ łyżeczki
  • gałka muszkatołowa - ½ łyżeczki                          
  • chleb bawarski wieloziarnisty
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki

Wykonanie:

Zieloną część pora odkroić, pozostałą białą część pokroić w cienkie krążki i razem z pokrojoną w kostkę cebulą i czosnkiem krótko podsmażyć w garnku na rozgrzanym oleju. Dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i marchew. Całość zalać bulionem warzywnym, doprawić solą, pieprzem, tymiankiem, gałką muszkatołową i ugotować pod przykryciem do miękkości. Następnie dokładnie zmiksować blenderem.

Kromki chleba bawarskiego ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, skropić oliwą z oliwek i zapiec w piekarniku na złoty kolor.

Krem porowo-ziemniaczany podawać z ciepłymi grzankami.

Smacznego!