Łosoś z awokado i ryżem - przepis

Składniki:

-    filet z łososia bez skóry
-    1 łyżeczka soli
-    1 łyżeczka cukru
-    1 torebka ryżu 4 kolory (np. marki Britta)
-    1/2 awokado
-    1 mała czerwona cebulka
-    10 sztuka różnokolorowych pomidorków koktajlowych
-    1 ząbek czosnku
-    kiełki słonecznika
-    cytryna
-    oliwa z oliwek
-    sól, pieprz

Wykonanie:

1.    Łososia równomiernie oprószyć z każdej strony cukrem i solą i odłożyć na talerzyk na 15 minut. Po tym czasie opłukać pod wodą i osuszyć na ręczniki kuchennym.
2.    Na patelni rozgrzać oliwę i smażyć łososia na średnim ogniu przez około 2-4 minut z każdej strony (w zależności od grubości).
3.    Ryż ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
4.    Cebulę pokroić w piórka, czosnek posiekać, pomidorki pokroić na mniejsze części, awokado pokroić w kostkę.
5.    Na patelni rozgrzać oliwę, przesmażyć szybko cebulę, dodać czosnek i smażyć jeszcze 1 minutę. Dodać pomidorki, awokado i ryż. Całość smażyć 2 minuty i ściągnąć z ognia. Doprawić solą i pieprzem, skropić sokiem z cytryny i podawać z łososiem oraz świeżymi kiełkami słonecznika.

Smacznego!