Wykonanie makaronu zajmuje jedynie chwilę. Danie jest ekspresowe, proste, a przy tym niesamowicie pyszne. 

Do przygotowania 2 porcji dania potrzebujesz:

  • 200 g makaronu - zostawiamy dowolność, doskonale sprawdzi się makaron spaghetti,
  • 3 pomidory - najlepiej soczyste, malinowe, albo z lokalnych upraw (około 400 g),
  • suszony czosnek - w wersji dla osób mających więcej czasu można zastąpić rozciśniętym na prasce duży ząbek czosnku, 
  • 100 g pomidorków koktajlowych,
  • 100 g oliwek zielonych (ewentualnie mogą być zamienione na czarne lub kapary),
  • 30 g tartego parmezanu (lub innego sera, który lubisz),
  • świeża bazylia do podania (można zastąpić suszoną wersją),
  • 3 łyżki oliwy z oliwek,
  • dowolne dodatki - jeżeli masz ochotę, możesz dorzucić np. kurczaka lub inne warzywa, np. upieczoną paprykę, czy cukinię
  • sól i pieprz do smaku.

Sprawdź też przepis na zupę krem z pomidorów z makaronem i jogurtem!

Sposób przygotowania:

  1. Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, ważne by był al dente, a woda do gotowania była dobrze posolona.
  2. W czasie, gdy makaron będzie się gotował zdążysz przygotować sos. Pomidory przekrój na połówki i posiekaj drobno lub utrzyj na tarce. Poszatkowane pomidory “odciśnij” z nadmiaru wody - nie chcemy, by sos miał zbyt lejącą konsystencję. Jeżeli nie lubisz skórek od pomidorów, sparz je wcześniej i pozbądź się osłonek.
  3. Pokrój na ćwiartki pomidorki koktajlowe, oliwki i ewentualne dodatki (możesz zaszaleć z kurczakiem, czy indykiem, albo postawić na wersję wege z pieczonym bakłażanem lub cukinią). Połącz wszystko w jednym naczyniu. 
  4. Ugotowany makaron (odcedzony, niekoniecznie przelany zimną wodą) przełóż do przygotowanego sosu. Dorzuć posiekaną, świeżą bazylię, oliwę oraz sporo pieprzu, najlepiej mielonego w młynku. 
  5. Całość przełóż na talerze i posyp parmezanem. Ser będzie potrzebował chwilę czasu, by trochę się rozpuścić. Ser możesz wymieniać zgodnie ze swoimi smakami - tarta gouda, czy grecka feta także zdadzą egzamin. 

Zachęcamy do polowania na świeże, lokalne odmiany pomidorów, których latem pod dostatkiem. Nadadzą one aromatu daniu i sprawią, że będzie jeszcze zdrowsze!