Preparaty, których zadaniem jest wzmocnienie kondycji włosów i paznokci, najczęściej zawierają naturalne wyciągi roślinne, witaminy i minerały. Dokładny skład oraz ilość poszczególnych substancji zależy jednak od tego, do jakiego rodzaju pasm, problemów skóry głowy, czy kłopotów z włosami są przeznaczone. Sprawdź czego Ty powinnaś szukać w suplementach diety, aby w pełni cieszyć się efektami!

BIOTYNA 

Biotyna zwana jest inaczej witaminą H lub B7. Dzięki zawartości wiązań dwusiarczkowych, chroni włosy przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych, opóźnia proces siwienia pasm i ich przerzedzania się związanego z wiekiem. Niedobór biotyny prowadzi do łojotoku skóry głowy, wypadania włosów, przedwczesnego siwienia oraz widocznego zmniejszenia grubości pasm. Powoduje też rozdwajanie się i miękkość paznokci.

Dla kogo?
Po suplementy diety z biotyną sięgnij, gdy masz cienkie, delikatne włosy. Substancja ta pomoże też, jeżeli Twoje włosy zaczęły się przerzedzać (zwłaszcza po 40. roku życia) lub pojawiła się siwizna.

SKRZYP

Skrzyp zawiera duże ilości krzemu, a dokładniej mówiąc krzemionki, która działa na włosy dwojako. Przede wszystkim spowalnia naturalne obumieranie mieszków włosowych, zapobiega ich zwężaniu, a dzięki temu - znacznie ogranicza wypadanie włosów. Ma również działanie remineralizujące, które sprawia, że pasma stają się grubsze i mocniejsze.

Dla kogo?
Dla wszystkich tych, którym włosy zaczęły się przerzedzać, zwłaszcza sezonowo, po chorobie lub z powodu diety ubogiej w witaminy i minerały. Skrzyp pomoże również przy podrażnionej lub przesuszonej skórze głowy.

KWASY OMEGA 

Suplementy diety zawierające kwasy omega, a zwłaszcza omega-3, świetnie sprawdzą się zwłaszcza latem, gdyż chronią pasma przed szkodliwym działaniem promieni UV. Dodatkowo, pomagają w walce z atopowym zapaleniem skóry głowy i regenerują naskórek. Kwasy omega poprawiają wygląd pasm suchych, szorstkich i łamliwych oraz kruchych i rozdwajających się paznokci.

Dla kogo?
Weź je ze sobą, gdy wybierasz się na wakacje lub z nich wracasz, a twoje włosy stały się przesuszone i rozdwojone. Suplementy z kwasami omega stosuj też, jeśli czujesz, że masz bardzo napiętą, łuszczącą się skórę głowy.

WITAMINY Z GRUPY B

Witaminy z grupy B to ulubione substancje naszych włosów. Działają wielotorowo: wzmacniają mieszki włosowe, także te, które tracą „wydajność” z powodu starzenia się organizmu. Pomagają zachować naturalny kolor włosów i zapobiegają ich wypadaniu, zwłaszcza związanemu ze stresem i dietą bogatą w cukry i tłuszcze.

Dla kogo?
Dla wszystkich osób zapracowanych i zestresowanych, których tryb życia i brak czasu skłaniają do sięgania po tzw. śmieciowe jedzenie. Witaminy z grupy B powinny przyjmować także te osoby, które zauważyły, że z wiekiem ich włosy tracą gęstość.

CYNK

Niedobór tego składnika powoduje, że włosy stają się suche, łamliwe oraz tracą połysk. Nierzadko też, przy długotrwałych niedoborach tego pierwiastka w diecie, może dochodzić do przerzedzania się pasm. Cynk bierze również udział w odbudowie warstwy rogowej naskórka, przez co wzmacnia strukturę włosów i paznokci. Uczestniczy ponadto w tworzeniu keratyny i jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania enzymów odpowiadających za ten proces.

Dla kogo?
Dla tych wszystkich tych, których włosy są osłabione, cienkie, matowe i łamiące się. Cynk wspomaga również poprawę gęstości pasm oraz sprawia, że włosy są mocniejsze i bardziej odporne na uszkodzenia przez czynniki zewnętrzne.

Na koniec warto wspomnieć, że suplementy na włosy i paznokcie są skuteczne jeśli łyka się je przez dłuższy czas, np. 3–4 miesiące. Po upływie tego czasu jednak, koniecznie należy zrobić przerwę w ich stosowaniu. 

--

Zobacz też: Domowe sposoby na wypadające włosy >>>

3 domowe sposoby odżywiania włosów >>>