Migrena – jakie są przyczyny? 

Migrena dotyka około 15% ludzi. Kobiety cierpią na nią dwukrotnie częściej niż mężczyźni. Często towarzyszą jej nudności, wymioty, wrażliwość na światło i dźwięk, a nawet stany lękowe, zanik czucia w niektórych częściach ciała oraz mrowienie w ramionach i nogach. Jak złagodzić te objawy? 

Badania naukowe potwierdziły, że suplementacja witamin B12 i B6 oraz kwasu foliowego może przyczynić się nie tylko do zmniejszenia skali bólu podczas ataków migreny, ale także znacznie ograniczyć ich ilość.

Badaniu poddano 52 osoby, które regularnie mają migreny. Okazało się, że te z nich którym podawano suplement z witaminami z grupy B zauważyły zmniejszenie natężenia bólu nawet o połowę. W przypadku osób, którym zamiast witamin podawano placebo (bez ich wiedzy), nie doszło do żadnej poprawy. 

Dlatego jeśli dotyka nas problem nawracającej migreny, warto zacząć suplementować właśnie witaminy z grupy B lub wprowadzić do diety więcej bogatych w nie produktów, w tym na przykład:

  • świeże i suszone owoce
  • jajka
  • brokuły
  • szpinak
  • szparagi
  • wątróbkę
  • kurczaka
  • ziemniaki
  • orzeszki ziemne
  • mleko
  • ryby
  • ryż