Ogranicz tabletki przeciwbólowe

W razie bólu sięgasz po paracetamol albo ibuprofen. Jeśli weźmiesz zbyt dużą dawkę lub stosujesz je zbyt często, mogą powodować tzw. bóle z odbicia. Wówczas powstaje błędne koło: bierzesz lek, bo boli cię głowa, a głowa boli, bo  przyjmujesz lek. By do tego nie dopuścić, stosuj środki przeciwbólowe jak najrzadziej. Wypróbuj naturalne metody, np. aromaterapię, spacer, zimne okłady na czoło. Z kolei przy migrenie bierz leki przepisane przez lekarza i nie
zmieniaj samodzielnie dawki.

Siedź prosto

Garbienie się wywołuje nadmierne napięcia mięśni szyi i zaburzenia ukrwienia głowy. Stąd ból. By go uniknąć, pamiętaj, by trzymać plecy proste, zwłaszcza gdy długo siedzisz przy biurku. Na każdą godzinę pracy zrób kilka minut przerwy, wstań, poruszaj się.

Chrup orzechy lub łykaj magnez

Wiele badań dowodzi, że ataki migreny mogą mieć związek z niedoborami minerałów, zwłaszcza magnezu. Dlatego w profilaktyce jest zalecana dieta bogata w warzywa liściaste, orzechy i ziarna. Można też sięgnąć po magnez w tabletkach. Kupując suplement, wybierz taki, w którym pierwiastek występuje w formie mleczanu, cytrynianu lub asparaginianu.

Kochaj się z partnerem

To świetna profilaktyka i skuteczna kuracja, gdy ból głowy już się pojawi. Niemieccy naukowcy twierdzą, że uprawianie seksu jest znacznie efektywniejsze niż tabletki na ból głowy. Wszystko dzięki endorfinom, czyli tym samym substancjom, które wydzielają się w trakcie aktywności fizycznej. Tyle tylko, że gdy uprawiasz seks, organizm wytwarza ich więce

Idź do okulisty

Gdy twoje oczy się męczą, następuje skurcz akomodacyjny, który wywołuje ból głowy. Do przeciążania wzroku dochodzi np., gdy nosisz okulary o złej mocy albo masz nieskorygowaną wadę. Doraźnie pomagają ćwiczenia wzroku, np. patrzenie w dal. Przede wszystkim jednak trzeba skonsultować się z okulistą.

Pij więcej wody i jedz pięć posiłków w ciągu dnia

Bardzo często przyczyną bólu głowy jest odwodnienie, zwłaszcza w mroźne dni. Żeby do niego nie dopuścić, trzeba wypijać 2–2,5 l wody dziennie. Oprócz tego częstym powodem bólu głowy jest głód, czyli duży spadek poziomu cukru we krwi.
Nie dojdzie do niego, jeśli będziesz jadać co 2–3 godziny.

Ćwicz regularnie

Jeśli nie chcesz cierpieć z powodu napięciowych bólów głowy, przeznacz pół godziny pięć razy w tygodniu na aktywność fizyczną. To może być aerobik, spacer, jazda na rowerze. Tak na bieżąco rozładowujesz stres, który jest główną przyczyną twoich dolegliwości. Ponadto aktywność pobudza organizm do wytwarzania naturalnych pogromców bólu, czyli endorfin. Ale uważaj przy migrenie. Duży wysiłek może ją wyzwalać.

 

W związku z dbaniem o siebie i zdrowie, mamy dla Was konkurs zorganizowany na facebooku Dobrych Rad.

Do wygrania e-wizyta u dr n. med. Piotra Gryglasa, ambasadora nowego tytułu Doktor Zdrowie, z którego pochodzi powyższy artykuł.

REGULAMIN KONKURSU