Ślub w sklepie?

Romantyczne świece, białe lampiony, elegancki catering. Goście się bawią. Tylko co jakiś czas ktoś z weselników się odwraca, słysząc za plecami klientów udających się z wózkami do kasy. Bo wesele odbywa się w sklepie. W dodatku w godzinach otwarcia! – Gdy dowiedziałam się, że przyjecie będzie w IKEA, byłam zaskoczona. Ale każdy organizuje ten swój wielki dzień tak, jak ma na to ochotę – komentuje świadkowa panny młodej w filmie zamieszczonym na stronie Blogogody. – Braliśmy udział w wybieraniu zastawy stołowej, dodatków, ale nie wyobrażałam sobie, jak to będzie wyglądało finalnie – dodaje panna młoda. – Efekt jest niesamowity!

Wesele na koszt sponsorów

Pierwsze – i jedyne jak dotąd – przyjecie weselne w restauracji IKEA odbyło się 3 października 2015 roku. Dorota Nowacka i Jakub Prószyński poprosili znanego giganta handlowego o zorganizowanie im kolacji poślubnej. Znaleźli też inne firmy, które zapłaciły m.in. za ich podróż poślubną (np. WizzAir podarował bilety na przelot) i późniejszą imprezę dla znajomych. Małżonkowie są blogerami, od dawna działali w przestrzeni internetowej, założyli wiec stronę, na której opisywali każdy krok przygotowań do ślubu, nie szczędząc szczegółowego opisu sponsorów. Hasło „wesele w IKEA” wzbudziło duże zainteresowanie opinii publicznej.

Przyjęcie w restauracji IKEA

Pojawiły się informacje w mediach, a to najmocniejsza karta przy negocjacjach z potencjalnymi fundatorami. „Ślub to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu” – napisali na założonej przez siebie stronie Blogogody. „Dlatego postanowiliśmy, ze ten specjalny dzień powinien być w naszym stylu. Odrobinę szalony i niestandardowy. Stąd pomysł na współpracę z IKEA. Obydwoje jesteśmy blogerami, dlaczego zatem nie wykorzystać naszych atutów i nie przeprowadzić ciekawej kampanii?”.

Kampania się udała, bo IKEA podchwyciła pomysł. Dział marketingu uznał go za na tyle oryginalny, że znalazł w nim potencjał promocyjny. Wydzielono specjalna przestrzeń przy restauracji sklepu na Targówku w Warszawie i tam dekoratorzy zaaranżowali weselny klimat. Młodzi małżonkowie ugościli kilkadziesiąt osób, ale każdy klient sklepu, który akurat tamtędy przechodził, mógł poczęstować się weselnym tortem.

A co Wy sądzicie o tym pomyśle?

Zerknijcie też do nowego katalogu IKEA 2017 >>>