Dlatego namawiamy was na podjęcie ryzyka i zamiast pracować w korporacji czy urzędzie zrealizujcie swoje marzenia.

Oto kilka pomysłów na własny biznes:

Fotografia

Od dzieciństwa robisz zdjęcia, oglądasz świat przez obiektyw, a znajomi uwielbiają pozować Ci do zdjęć? Rób to zawodowo. Otwórz własną działalność i rób zdjęcia ślubne, wizerunkowe, sytuacyjne. Coraz więcej rodzin decyduje się na naturalne sesje. To 3-4 godziny pracy, która przekłada się na całkiem dobre zarobki. Młode mamy uwielbiają sesje dziecięce. To pamiątka na całe życie, więc chętnie zlecają taką sesję właśnie fotografom. Ważne, by zaistnieć w sieci. Zacznij od Facebooka, pokaz tam swoje osiągnięcia. Z czasem zainwestuj w stronę www, by tam pokazać całą swoją twórczość.

Kulinaria

Moda na gotowanie nie ustaje, a wręcz nabiera tempa. W sieci można znaleźć przepiękne blogi kulinarne, które inspirują czytelników ale też zarabiają. Uwielbiasz przygotowywać wyroby cukiernicze, robisz torty dla wszystkich znajomych i rodziny? Przełóż to na własny biznes i zacznij zarabiać! Najłatwiej założyć blog kulinarny i tam pokazywać wszystkie swoje dzieła. Dodatkowo warto zaznaczyć, że przygotowujesz też słodkości na zamówienie. Jeśli tylko posmakują pierwszym klientom, wieść o Twoich zdolnościach rozejdzie się między ludźmi i zamówienia będą spływać lawinowo.

Rękodzieło

Ceramika, robótki ręczne, krawiectwo. To wszystko powraca w wielkim stylu! Więc jeśli masz talent do którejś z tych dziedzin, nie marnuj go! Pokazuj swoje produkty na targach rękodzieła, załóż stronę internetową, działaj w social mediach.Z czasem to może się przełożyć na całkiem lukratywny zarobek.

Lokalny przewodnik

A może uwielbiasz podróże, zwiedzanie, zgłębianie tajników miejsc które odwiedzasz? Kochasz swoje miasto i znasz je od podszewki włącznie z historia i ciekawostkami? Zostań lokalnym przewodnikiem. Rób zdjęcia, opisuj je i pokazuj w sieci. Napisz, że chętnie oprowadzisz turystów po miejscach, które pokazujesz. W miarę czasu może się to okazać bardzo dochodowym i przyjemnym zajęciem.

Eventy dla dzieci

Jeśli kochasz dzieci, masz z nimi świetny kontakt, a dzieci uwielbiają ciebie, wykorzystaj to. Mało kto organizuje obecni imprezy dla dzieci w domu. Mamy szukają miejsc i osób, które za nich zorganizują całe przyjęcie. To szansa na rozwinięcie własnego biznesu. Możesz takie eventy przygotowywać od początku do końca, czyli od znalezienia Sali, programu artystycznego, zaproszeń po catering i zajmowania się dziećmi:)

Jeśli jednak chciałbyś robić coś „swojego”, ale nie wiesz jak zacząć i potrzebujesz wsparcia Platforma Pracodawców RP „Kierunek Kobieta biznesu” to odpowiedź na Twoje wątpliwości.

Przebadano ponad 1000 studentów poza głównymi ośrodkami akademickimi. Jego wyniki można podsumować krótko – młode Polki są o krok od sukcesu. Trzeba je tylko zachęcić.

Agnieszka Kłos

- Studentki z mniejszych ośrodków potrzebują inspiracji, żeby nabrać odwagi i sięgać po więcej w biznesie. Dlatego Platforma planuje cykl wykładów z liderkami biznesu i program staży oraz mentoringu – mówi Agnieszka Kłos, Wiceprezydent Pracodawców RP a zarazem prezes Provident Polska S.A.

Z raportu „Do garów czy za stery?” – Platformy Pracodawców RP Kierunek Kobieta Biznesu wynika, że w porównaniu do mężczyzn kobiety rzadziej oczekują natychmiastowego sukcesu zawodowego. Bardzo cenią sobie szkolenia i dokształcanie, ale często mają do nich ograniczony dostęp.

- Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni podejmują wiele zadań oraz łączą role i świetnie sobie z tym radzą. Dlatego kobiety w biznesie potrafią być decyzyjne – zauważa Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji i marketingu PGE Narodowy.

Zdaniem Odety Moro kobiety z mniejszych miejscowości potrzebują porady, żeby rozwijać się w życiu zawodowym, zwłaszcza jeśli starają się łączyć je z życiem rodzinnym.

- Czasem kobiety w mniejszych miastach chcą po prostu usłyszeć od liderek biznesu, że to, co robią, robią dobrze – podsumowuje Odeta Moro.

Według Leszka Juchniewicza, głównego ekonomisty Pracodawców RP raport oraz wnioski z dyskusji pokazują, że kobiety często niepotrzebnie niedoszacowują swoich kompetencji.

- Platforma powinna pokazać studentkom z małych ośrodków pozytywne wzorce rozwoju w biznesie - a badania pokazują, że są zainteresowane rozwijaniem swoich umiejętności – stwierdził Juchniewicz.

Aby zrealizować ten cel platforma „Kierunek Kobieta Biznesu” planuje wykłady na uczelniach dotyczące przeprowadzonych badań oraz zachęcające studentki z małych miast do „robienia kariery”. Zostanie również zorganizowany konkurs, który umożliwi młodym kobietom uczestniczenie w praktykach w dużych firmach z indywidulaną opieką mentoringową.

Raport można pobrać tutaj->>