Producent suplementu diety Detramax® ufundował zwyciężczyniom konkursu zestawy produktów i karty podarunkowe o wartości 1000 zł. Oprócz tego dziewczyny skorzystały z profesjonalnego masażu limfatycznego wykonanego przez fizjoterapeutę marki. Dowiedziały się też, jak dbać o nogi, by jak najdłużej były zdrowe i piękne.

Zobacz video z sesji zdjęciowej z laureatkami konkursu:

Wiele kobiet w wieku 25-55 lat ma problemy z mikrokrążeniem w kończynach dolnych. Najczęściej skarżą się na pajączki, opuchliznę, uczucie ciężkości i mrowienia. To efekt złej diety, siedzącego trybu życia i braku ruchu. Można temu przeciwdziałać i od rana do wieczora cieszyć się urodą swoich nóg.

Jak? Na to pytanie odpowiedział ekspert marki Detramax – fizjoterapeuta Piotr Korynkiewicz, z którym po sesji spotkały się nasze laureatki. Pan Piotr przygotował serię ćwiczeń do wykonania w domu i zaprezentował technikę masażu limfatycznego. Dobra wiadomość dla nas? Same w domu również możemy zrobić masaż poprawiający krążenie – nogi wystarczy masować okrężnymi ruchami, od stóp ku górze, używając kostek lodu lub żelu Detramax.

Zobacz video z masażem limfatycznym:

Możesz ćwiczyć w domu

Rano – piękne, smukłe kostki i łydki, a pod koniec dnia – obrzmiałe i bolące. Znacie to? Ruch i ćwiczenia są najlepszym sposobem, by temu zaradzić. Nie musisz od razu kupować karnetu na siłownię, wystarczy ćwiczyć przez 10 minut dziennie.

Zestaw ćwiczeń do wykonania w domu:

  1. Na początek weź kilka głębszych oddechów, rozgrzej stopy, mocno pocierając ich powierzchnię zaciśniętą dłonią przez 2 minuty;
  2. Ćwicz boso na ciepłej podłodze. W pozycji siedzącej zbieraj palcami stopy położoną na podłodze chustkę lub ręcznik, zwijając materiał w harmonijkę. Następnie chwyć materiał mocno palcami, podnieś i opuść na podłogę. Ćwiczenie powtórz z drugą stopą;
  3. W pozycji stojącej lub siedzącej podnoś palcami stopy rozrzucone kredki lub małą piłkę. Po kilku udanych próbach zmień nogę;
  4. Chodź na palcach stóp, przenosząc ciężar ciała raz na prawą, raz na lewą nogę;
  5. Zrób 10-15 płytkich przysiadów;
  6. Leżąc na lewym boku z wyprostowanymi nogami, wolno unoś w górę wyprostowaną prawą nogę na wysokość 30-40 cm (wdech) i wolno ją opuszczaj (wydech). Po kilkukrotnym wykonaniu ćwiczenia zmień bok i nogę;
  7. Krążenie w nogach poprawią ćwiczenia typu "rowerek", "nożyce" w pionie i poziomie, "świeca";
  8. Leżąc na plecach, wyprostuj nogi i zataczaj w powietrzu niewielkie kółka na wysokości 20 cm od podłogi (10 razy w prawa i 10 razy w lewą stronę). Zmień nogę. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie kostek i stóp;
  9. To ćwiczenie możesz wykonywać w pracy, gdy czujesz, że nogi zaczynają być ciężkie: siedząc na krześle, unoś pięty i jednocześnie mocno napinaj mięśnie łydek.

Odwiedź naszą galerię, żeby zobaczyć, jak wykonywać ćwiczenia >>>

Zobacz video z ćwiczeniami: