Ciecierzyca to roślina strączkowa, niezwykle popularna w kuchni bliskowschodniej. Jest podstawą uwielbianego przez mieszkańców tego regionu hummusu czy falafla. Coraz większe uznanie zdobywa także w naszym kraju. Zobaczcie, dlaczego warto włączyć ją do codziennego menu, oraz w jaki sposób przygotować proste dania z jej dodatkiem.
Ciecierzyca jest dobrym źródłem białka oraz aminokwasów. Jej regularne spożywanie przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi i cholesterolu, zapobiega zaparciom i sprzyja odchudzaniu.
Dodatkowo, dzięki zawartości żelaza chroni przed anemią.
Warto więc spróbować tego przepisu.

Pikantna zupa z ciecierzycą

Składniki:

  • 2 ziemniaki
  • Puszka ciecierzycy (np. Sandra)
  • Cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • Litr bulionu
  • Szklanka pomidorów z puszki
  • Marchewka
  • Łyżka masła
  • Natka pietruszki
  • Sól, pieprz, papryka chili, wędzona papryka

Przygotowanie:
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na maśle przez kilka minut. Dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, pokrojoną w plasterki marchewkę i ciecierzycę. Zalewamy bulionem i gotujemy przez ok. 20 minut (do momentu, aż warzywa będą miękkie). Dodajemy pomidory i gotujemy jeszcze przez kilka minut. Doprawiamy, wedle własnego uznania, papryką chili i papryką wędzoną oraz solą i pieprzem. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki.