Kolorowe pisanki, dzielenie się  święconką, tradycyjne świąteczne dania. Nie można wyobrazić sobie lepszej okazji do stworzenia wyjątkowych wspomnień i jednocześnie naukę zdrowych nawyków niż poprzez zaangażowanie malucha w przygotowanie świątecznych dań.  Jak? Podpowiada dietetyk kliniczny Be Diet Catering, Monika Nowicka.   

Atmosfera, która towarzyszy przedświątecznym przygotowaniom zapada w pamięci dziecka na długo. Wielkanoc to święta, które skupiają się w dużej mierze wokół jedzenia. Im więcej dziecko będzie wiedziało o przygotowywaniu posiłków, tym lepszych wyborów żywieniowych będzie dokonywać w przyszłości. Warto wykorzystać Wielkanoc do pracy nad dobrymi nawykami żywieniowymi pociechy i budowania dobrej relacji nie tylko z nami, ale także z jedzeniem.  

Jak stworzyć niezapomnianą świąteczną atmosferę?

Stwórzcie alternatywną i zdrową wersję koszyczka wielkanocnego. Mniej tradycyjny, ale kolorowy i zdrowszy koszyczek wielkanocny może zawierać owoce tj. jabłka, mandarynki, winogrona, bakalie, orzechy, fit batoniki i ciastka czy gorzką czekoladę. Pozwól maluchowi wybrać spośród zdrowych produktów co się znajdzie w środku. Gdy przyjdzie na to czas, skosztujcie i podzielcie się zawartością.        

Spędźcie czas ,,z jajem’’  
 
Wspólne dekorowanie jajek będzie świetną zabawą, która zostanie w pamięci Twojego dziecka na długo. Wykorzystajcie jajka również w inny sposób. Pozwól swojemu maluszkowi uczestniczyć w przygotowaniu świątecznych potraw. Już 3-4 latek może obierać je ze skorupki. Starsze dzieci mogą pokroić jajka nieostrym nożem, mieszać składniki pasty jajecznej, albo świątecznej sałatki jarzynowej.  

Przygotujcie i ozdóbcie świąteczne słodkości -  [PRZEPIS]
 
Kupcie wielkanocne foremki do wypieków, zaopatrzcie się w suszone owoce, orzechy, skórkę pomarańczową i razem przygotujcie oraz przystrójcie świąteczną słodycz w zdrowym wydaniu. Gwarantuję, że będzie smakowała wyjątkowo. Jak zrobić zdrową, świąteczną słodycz bez pieczenia? Sprawdź.   

Zobacz również:

Pisanki z owocami

Przygotujcie:

  • Szklanka masła orzechowego
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 2 szklanki drobnych płatków owsianych lub mąki owsianej,
  • Odrobina wanilii i szczypta soli do smaku
  • ¾ szklanki jogurtu greckiego
  • Dowolne owoce np. banany, winogrona, truskawki, borówki, kiwi
  • posypki

W misce połączcie masło orzechowe, miód, wanilię i odrobinę soli. Stopniowo dodawajcie płatki lub mąkę owsianą i mieszajcie. Kiedy otrzymacie zwartą strukturę, z części ciasta uformujcie spód ciastka w kształcie jajka. Wykorzystajcie tak całość masy. Opcjonalnie ciastka możecie włożyć na noc do lodówki. Następnie je przystrójcie: rozsmarujcie jogurt na powierzchni każdego jajka i przyozdóbcie pokrojonymi w różne kształty owocami. Smacznego!