Dieta arbuzowa to świetny sposób na letni detoks i zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Arbuz ma bardzo niski indeks glikemiczny, zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, wapnia i innych cennych dla organizmu składników. Do tego jest niezwykle uniwersalny w kuchni - można go podawać zarówno na słodko, jak i w wersji wytrawnej. Desery i przekąski z arbuza są dietetyczną alternatywą dla letnich słodkości, a picie soku z arbuza pomoże nawodnić organizm i zregenerować go po wysiłku fizycznym.

Dlaczego jeszcze warto jeść arbuza?

  • Jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, w tym likopenu, który jest jednym z najsilniej działających antyoksydatntów. Likopen chroni przed nowotworami, zapobiega utlenianiu się cholesterolu i szkodliwemu działaniu wolnych rodników. Arbuz zawiera aż dwa razy więcej likopenu niż pomidor, znany ze swoich właściwości antynowotworowych.
  • Jest bogatym źródłem cytruliny - aminokwasu, który wspiera pracę serca i reguluje prawidłowe działanie układu krążenia i obniża ciśnienie krwi, zapobiegając miażdżycy i zawałowi serca.
  • Arbuz składa się głównie z wody. Spożywanie soku z arbuza pomaga więc zapewnić  odpowiedni poziom nawodnienia organizmu. Ma działanie moczopędne, więc wspiera też pracę nerek i pomaga wyleczyć infekcje układu moczowego.
  • Jest naturalnym afrodyzjakiem.
  • Sok z arbuza działa jak woda kokosowa - pomaga nawodnić i zregenerować organizm po treningu, bo po pierwsze usuwa z niego trujący amoniak i inne substancje wytwarzające się podczas wysiłku fizycznego, a po drugie - uzupełnia poziom elektrolitów.
  • Poprawia przemianę materii i wspiera pracę układu pokarmowego.

Pizza z arbuza - 8 pomysłów na szybką przekąskę >>>

--

Zobacz też: 7 powodów, by zjeść dziś arbuza >>>

Przepis na tort z arbuza >>>