Linia lotnicza zapowiada, że przez co najmniej 6 tygodni każdego dnia nie dojdzie do skutku około nawet 50 zaplanowanych lotów.
W jaki sposób poszkodowani pasażerowie powinni dochodzić swoich praw? Do czego w tej sytuacji zobligowany jest przewoźnik? Czy możemy liczyć na odszkodowanie i zwrot poniesionych kosztów?
Dla wszystkich poszkodowanych klientów eSky przygotował krótki poradnik.

Stres, niezadowolenie, opóźnienia i nieprzewidziane wydatki to rzeczywistość, z którą w ostatnich dniach musiało już zmierzyć się kilka tysięcy pasażerów linii Ryanair. Sytuację dodatkowo zaogniał możliwy chaos informacyjny na lotniskach oraz brak świadomości podróżujących na temat przysługujących im praw.

W takich sytuacjach warto być świadomym przepisów, jakie obowiązują linie lotnicze w sytuacji odwołania lotów.

O czym więc warto pamiętać, kiedy nasz rejs został anulowany przez przewoźnika?

Na lotnisku

    Śmiało upomnij się o swoje prawa - na każdym przewoźniku spoczywa obowiązek poinformowania pasażerów o aktualnej sytuacji oraz zapewnienia napojów, posiłków czy hotelu w stopniu adekwatnym do długości oczekiwania.
    Zachowuj wszelkie rachunki i faktury dokumentujące koszty poniesione w związku z odwołanym lotem – są one podstawą do domagania się zwrotu poniesionych kosztów.

Co dalej?

Zgodnie z prawem unijnym, w sytuacjach, kiedy rejs nie zostaje zrealizowany z przyczyny leżącej po stronie linii lotniczej pasażerom przysługuje odszkodowanie. Nie inaczej jest w przypadku Ryanair.
Jeżeli Twój lot został odwołany na mniej niż 14 dni przed wylotem, jest opóźniony o ponad 3 godziny lub w wyniku opóźnienia utraciłeś kolejne połączenie – masz prawo do rekompensaty. Jej wysokość zależy od długości przelotu i wynosi od 250 do nawet 600 euro.

Planując kolejny wyjazd…

    Rezerwuj bilety, hotele i wynajem samochodów w miejscu, które ma polską infolinię i zapewnia pomoc w razie jakichkolwiek kłopotów
    Wybieraj hotele, w których można bezpłatnie odwołać rezerwację. Jeżeli linia lotnicza odwoła połączenie, nie poniesiesz dodatkowych kosztów przy rezygnacji z noclegu.