Wszyscy coraz bardziej pragniemy zwolnić (szczególnie latem), znaleźć czas na odpoczynek i ucieczkę poza miasto na łono natury. Chcemy zatrzymać się nad tym co wywołuje w nas najlepsze wspomnienia i sprawia, że chcemy do nich powracać.
Pozostańmy zatem na chwilę przy smakach i prostocie w kuchni w najlepszym wydaniu! Nie sposób tutaj nie wspomnieć o Jagnie Niedzielskiej, która jest idealnym połączeniem sztuki kreacji i pragmatyzmu. Uczy jak pysznie gotować, ale tak, żeby nie marnować. Pokazuje, jak planować zakupy, jak przechowywać, wykorzystywać
produkty całościowo i minimalizować straty. Uczy, jak czytać daty ważności i przydatności produktów spożywczych. Inspiruje i w przystępny sposób pokazuje, co zrobić z „resztek” z obiadu tak, by nie musieć chodzić na żadne kompromisy, ani ekologiczne, ani te związane ze smakiem gotowych potraw.
Weźmy na przykład serowe kulki z kalafiorem - to doskonała propozycja na obiad dla całej rodziny, a także na kolację z przyjaciółmi. Do serowych kulek Jagna dorzuciła kwiatostan czosnku, który dostała od lokalnego rolnika . Kwiatostan ma smak między czosnkiem a szparagami. Cudo! Jednak serowe kulki, czyli gnudi, sprawdzą się z różnymi warzywami. Wykorzystaj te, które akurat masz w swojej kuchni. Nie bój się kombinować. Na tym polega kuchnia #zerowaste. Najważniejsze, żeby niczego nie zmarnować. Gnudi to świetne danie, które pomoże Wam wykorzystać różne resztki warzyw. Sama spróbuj!;)

 

 

Składniki:

  • 400g sera typu ricotta
  • 100g twardego sera jakiegokolwiek startego na tarce, np. Grana padano (Jagna użyła różnych skrawków)
  • jajko
  • ok. 6 łyżek mąki pszennej jakiejkolwiek - 70g masła
  • 1/4 róży kalafiora podzielone na małe cząstki wraz z rdzeniem lub 1 cukinia lub 1 marchewka lub bakłażan, etc.
  • czosnek lub kwiatostan czosnku
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:

1. Sery połącz z jajkiem, 5 łyżkami mąki, solą oraz pieprzem.

2. Z masy uformuj kulki wielkości orzecha włoskiego, następnie obtocz je w pozostałej mące i wstaw do lodówki na 30 minut.

3. Na patelni rozgrzej masło, na małej mocy kuchenki, następnie dodaj kalafior (lub inne wybrane warzywo) oraz czosnek pokrojony w cienkie plastry lub kwiatostan czosnku w całości. Duś warzywa przez około 20 minut.

4. W garnku zagotuj sporą ilość wody, następnie wrzuć do wrzątku gnudi, gotuj około 4 minuty.

5. Gotowe gnudi podawaj z warzywami z masłem oraz pieprzem.

 

Jeśli masz ochotę na naukę gotowania oraz jogi w duchu zerowaste i chwilowe oderwanie od zgiełku miasta, koniecznie zobacz wydarzenie na fb i powróć z nami do korzeni od 12-16 sierpnia w Hotelu Amber Bay & Spa Augustów - https://www.facebook.com/events/678487689364058/.

Do zobaczenia na sierpniowym camp’ie w Augustowie!