Prysznic:

- Energetyzujący postawi Cię na nogi błyskawicznie i doda wigoru, zwłaszcza, jeśli użyjesz do tego aromaterapeutycznego kosmetyku, który pobudzi zmysły. Pobudzająco działają olejki cytrusowe, z limonki, pomarańczy czy grejpfruta.

- Oczyszczający może pielęgnować skórę, jeśli użyjesz kosmetyku bogatego w substancje odżywcze. Szukaj kosmetyków zawierających m.in. aloes – ekstrakt z tej rośliny nie tylko nawilża, ale także wygładza skórę.

-Ujędrniający sprawi, że skóra będzie sprężysta. Przepis na taki prysznic jest prosty: polewaj ciało na przemian raz ciepłą raz zimną (ale nie lodowatą) wodą. Zacznij od dwudziestosekundowego zimnego prysznica. Następnie, nieco dłużej polewaj ciało ciepłym strumieniem wody. Potem znów zastosuj chłodny strumień. Zmieniaj temperaturę wody, ale pamiętaj, aby kąpiel pod prysznicem zakończyć chłodną wodą.

Kąpiel w wannie:

- Odprężająca powinna odbywać się w wodzi o temperaturze 34-36° C i może trwać maksymalnie 10 minut. W tym czasie uda Ci się zrelaksować, złagodzić stresy, ale nie będziesz czuła się sennie. Warto dodać do niej kosmetyki zawierające esencje owoców cytrusowych, jałowca, mięty lub eukaliptusa. Kąpiel zakończ krótkim, trwającym pół minuty chłodnym prysznicem. Po takim zabiegu poczujesz się rześko.

- Oczyszczająca również nie powinna trwać dłużej niż 10 minut. Zanurz się w wodzie o temperaturze 36-37° C, wcześniej dodając do niej kosmetyki zawierające wyciągi z alg morskich, sole mineralne lub kosmetyczne błoto. Substancje te przyspieszą krążenie krwi i limfy, a skutkiem tego jest oczyszczanie się tkanek z toksyn. Efekt? Gładka skóra o ładnym, zdrowym kolorycie.

- Nasenna, czyli taka, po której z przyjemnością wskoczysz do łóżka, powinna trwać ok. 25 minut. Temperatura wody nie może być wyższa niż 37-38° C. Spokojny sen zapewnią Ci kosmetyki z wyciągiem z lawendy lub melisy oraz ciche dźwięki muzyki relaksacyjnej.