Przez cały dzień dbaj, by dziecko miało coś do picia: niegazowaną wodę mineralną, a jeśli dodasz do niej sok z cytryny lub odrobinę naparu ze świeżej mięty - naturalną lemoniadę.

A teraz propozycje szybkie przekąski w ciągu dnia dla Twojego dziecka:

1. sezonowe owoce z serkiem twarogowym (maliny, truskawki, jagody, borówki, brzoskwinie - wymieszaj z serkiem, a jeśli maluch lubi słodkości, dodaj trochę miodu)

2. budyń waniliowy z pokrojonymi na cząsteczki jabłkami, lub bananami, gruszkami, brzoskwiniami lub co tylko przyjdzie Wam do głowy:)

3. koktajl jagodowy zmiksowany z kefirem i niewielką ilością cukru

4. Gęsty koktajl owocowy (wymieszaj w blenderze banan, arbuz, maliny, jagody lub truskawki, gęsty jogurt, sok z pomarańczy) Najlepiej smakuje schłodzony. Pyyyycha!

5. Omlet z cukinią, cebulą, czerwoną papryką, oregano i bazylią

6. Chłodnik owocowy wedle uznania (Chłodnik truskawkowy robimy miksując truskawki z jogurtem waniliowym oraz odrobiną śmietany (najlepiej smakuje po schłodzeniu). Chłodnik w stylu włoskim przyrządza się natomiast ze zmiksowanych kawałków melona i soku wyciśniętego z pomarańczy, z dodatkiem kulek wydrążonych z melona oraz listków melisy.

7. Sałatka z melona, arbuza i gruszki, przyprawiona sokiem z cytryny i syropem owocowym.

8. Omlet z szynką i pomidorem

9. Kuskus wymieszany z warzywami

10. Makaron z owocami i śmietaną

11. Naleśniki z serem i owocami

12. Ryż z owocami

13. Mizeria ogórkowa ze śmietaną

14. Kolba kukurydzy polana masłem z odrobiną soli

15. Miseczka ugotowanego bobu (bardzo zdrowe i pożywne)

16. Drożdżówka z masłem i kefirem do popicia

17. Kluski na parze polane musem owocowym

18. Ugotowany kalafior przysmażony na maśle

19. rulonik szynki nadzianej serkiem twarogowym, przyprawionym wedle uznania.

20. Jajecznica z szynką, cebulą i pomidorami

21. Wafel ryżowy posmarowany serkiem i polany miodem