Spis treści:

  1. Czarne nitki na awokado - co zrobić, gdy się pojawią?
  2. Awokado - właściwości i przepisy z dojrzałego awokado

Czarne nitki na awokado - co zrobić, gdy się pojawią?

Po przekrojeniu awokado zdarza się, że mogą pojawić się czarne lub brązowe nitki. To oznacza, że owoc zaczął powoli gnić i niestety nie nadaje się do wykorzystania. Odkrajanie ich oraz staranie się, aby wyciągnąć poszczególne, pozornie zdrowe części owocu nie są wskazane. Cały owoc zaczął się psuć i powoli ulega degradacji.

Niedługo po pojawieniu się czarnych nitek następuje pojawienie się widocznej pleśni. W takim momencie należy również wyrzucić owoc, a nie usuwać kawałek, który uległ zepsuciu. Wyjątkiem, kiedy możemy pokusić się o wykorzystanie awokado, jest pojawienie się miejscami plam od odgniecenia bez widocznych nitek i pleśni. Obity owoc jest mocno dojrzały i może być użyty do past kanapkowych czy guacamole.

Wybierając awokado odmiany Hass mamy większą pewność, że jest szybciej dojrzałe i miękkie. Jak sprawdzić, że jest w danej chwili najlepsze? Kolor zmienia się z ciemnozielonego do czarnego. Kolor czarny świadczy o pełnym dojrzewaniu oraz miękkości - takie dodaj do past. Ciemnozielone dodaj pokrojone w plastry na kanapki razem z jajkiem na miękko i pomidorem. To doskonały start na śniadanie!

Awokado - właściwości i przepisy z dojrzałego awokado

Awokado to niezwykle zdrowy owoc, który jest silnie ceniony przez wegan, wegetarian oraz witarian. To dla nich źródło zdrowych tłuszczy, aminokwasów i witamin. Regularnie jedzone awokado pozwala na utrzymanie zdrowej pracy serca oraz układu krążenia. Jest to także skarb, jeżeli chodzi o produkt wspomagający odchudzanie. Jedzone wraz z orzechami, olejami oraz innymi tłuszczami pochodzenia roślinnego redukuje masę ciała.

Więcej o awokado przeczytasz tutaj:

Awokado - zdrowy hit na talerzu ->>

Jego regularne wprowadzenie do diety sprawia, że osoby, które zdecydowały się je jeść mają lepszą pamięć oraz usprawnioną pracę mózgu. To także silny antydepresant, który pozwala na polepszenie funkcjonowania organizmu na co dzień. Wspomaga pracę i detoksykację wątroby oraz świetnie sprawdza się jako przekąska dla kobiet w ciąży.

Pomysły na awokado:

Pasta z jajkiem i awokado

Składniki:

  • 3 jajka,
  • 2 awokado,
  • papryka czerwona,
  • sól,
  • pieprz,
  • sok z cytryny,
  • 2 łyżki majonezu.

Przygotowanie:

  1. Jajka gotujemy na twardo i kroimy na mniejsze kawałki lub w kosteczkę.
  2. Awokado również kroimy na mniejsze kawałki. Paprykę kroimy w paseczki.
  3. Wszystkie składniki przekładamy do blendera i doprawiamy sokiem z cytryny, solą i pieprzem.
  4. Na koniec dodajemy majonez. Blendujemy na gładko.
  5. Jeżeli wolimy nieco grubsze kawałki, krócej miksujemy.

Krem czekoladowy z awokado

Składniki:

  • 3 awokado,
  • 4 łyżki kakao,
  • łyżeczka miodu,
  • pół szklanki daktyli,
  • pół szklanki orzechów laskowych,
  • szczypta soli.

Przygotowanie:

  1. Awokado obieramy i przekładamy do miksera o dużej mocy.
  2. Wsypujemy kakao i doprawiamy miodem i solą.
  3. Następnie moczymy daktyle we wrzątku przez 10 minut.
  4. Po tym czasie dodajemy do wszystkiego.
  5. Orzechy laskowe prażymy na suchej patelni i dodajemy do reszty składników.
  6. Miksujemy na wysokich obrotach aż do uzyskania gładkiej konsystencji.