Współcześni klienci cenią sobie wygodę – coraz chętniej kupują online lub przez telefon. Możliwość dokonania zakupu w dowolnym momencie i za pomocą dowolnego urządzenia jest dla nich niezwykle ważna – podobnie jak wygodna metoda płatności, bezpieczeństwo transakcji oraz szybkość dostawy.

Statystyki mówią same za siebie

Według badań przeprowadzonych przez Visa, prawie połowa (47%) osób posiadających kartę płatniczą woli robić zakupy w sklepie, w którym przyjmowane są płatności kartami niż w takim, który kart nie akceptuje. O popularności tej metody płacenia za towary i usługi w sieci świadczy też rosnąca liczba i wartość płatności kartami Visa w internecie.

płacenie-kartą

Co zyskujemy dzięki płatności kartą?

  • Nasz klient ma pewność, że towar będzie wysłany bezzwłocznie (dzięki natychmiastowej autoryzacji transakcji, niezależnie od dnia tygodnia czy pory dnia),
  • My mamy pewność otrzymania zapłaty za towar lub usługę – również w przypadku klientów zagranicznych, dla których płatność kartą będzie zazwyczaj kluczową formą płatności.

Płatność kartą jest bardzo wygodna zarówno dla sprzedawcy internetowego, jak i jego klientów – tych ostatnich może zachęcić do częstszych zakupów w sklepie i wpłynąć na ich lojalność. Wszystko to pomaga przedsiębiorcy w osiągnięciu jego podstawowego celu biznesowego, jakim jest zwiększanie sprzedaży.

Płacenie kartą jeszcze wygodniejsze?

W przypadku płatności kartami możemy zastosować również rozwiązanie zwane „card on file”, czyli możliwość zapisania danych karty klienta w systemie sprzedawcy przy pierwszym zakupie. Dzięki temu klient nie musi wpisywać ich ponownie przy kolejnych zakupach, płaci „jednym kliknięciem”.

--

Autorem artykułu jest Adrian Kurowski, Dyrektor Visa Europe w Polsce.

adrian-kurowski-visa-europe

Więcej informacji w kolejnych odcinkach Akademii Przedsiębiorczości oraz na stronie www.visa.pl.

Przeczytaj też: Płatność kartą - wszystko, co musisz wiedzieć prowadząc własny biznes >>>