1. Regularnie rób peeling

Już teraz warto zapatrzyć się w dobry peeling do twarzy oraz ciała. Systematyczne masaże znacznie poprawiają kondycję skóry, a te z dodatkiem odpowiednio dobranego kosmetyku , stanowią świetne przygotowanie do dalszej pielęgnacji. Dermatolodzy zgodnie twierdzą, że peeling powinien być stosowany 1- 2 razy w tygodniu, dzięki temu unikniemy wielu problemów skórnych takich jak np. szara, zmęczona cera, zablokowane ujścia łojowe czy problemy z wchłanianiem się innych kosmetyków. Jeśli masz wrażliwą cerę, stosuj łagodne peelingi na bazie kwasów, unikaj zaś tych mechanicznych, drobnoziarnistych, gdyż mogą podrażniać twoją delikatną skórę. 

2. Zadbaj o stopy

Zanim umówisz się do kosmetyczki - zainwestuj w pedicure medyczny, wykonany przez lekarza podologa. Podolog pomoże ci nie tylko pozbyć się martwego naskórka, ale również zrogowaceń skóry (np. modzeli), których nigdy nie należy usuwać na własną rękę. Dodatkowo, sprawdzi też stan paznokci pod kątem infekcji i pomoże zmniejszyć często pojawiający się problem wrastania. Postaw też na codzienną pielęgnację: regularnie złuszczaj i nawilżaj skórę na stopach - dzięki temu będzie gładka i gotowa na letnie odsłanianie. 

Sprawdź, jak zadbać o stopy przed latem >>>

3. Pij wodę

Odpowiednie nawilżanie to podstawa pielęgnacji - nie tylko latem. Jednak gdy temperatura rośnie, zwróć szczególną uwagę na to, by zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Dzień warto zacząć od szklanki ciepłej (nie gorącej!) wody z cytryną, a w ciągu dnia wypijaj nie mniej niż 1,5 l wody dziennie (w upalne dni więcej). Zadbaj też o jakość wody - i zainwestuj w filtry, które oczyszczą ją i nasycą magnezem. Dzbanek z wymiennym filtrem możesz kupić za około 100 zł, sam filtr to koszt rzędu kilkunastu złotych. 

4. Znajdź czas na ruch

Wiadomo nie od dziś, że wygospodarowanie czasu na codzienną gimnastykę, nie należy do najłatwiejszych. By być w dobrej kondycji nie musisz jednak od razu iść na zorganizowany trening. Znajdź taką formę ruchu, którą w przyjemny sposób można połączyć z codziennymi obowiązkami. Spacer zamiast podróży komunikacją miejską pozwoli ci spalić 228 kcal/h, wchodzenie po schodach zamiast windy to możliwość zgubienia 948 kcal/h,a domowe odkurzanie może pozbawić nas 135 kcal / h. Gdy dodasz do tego ćwiczenia w domu 2 razy w tygodniu, nawet nie odczujesz, że coś się zmieniło w twoim tygodniowym rozkładzie. A każda mała aktywność to krok bliżej do wymarzonej, wakacyjnej figury.

5. Dostarczaj organizmowi beta karoten

Beta karoten czyli tak naprawdę prowitamina A, której dodatkowe spożycie,zalecane jest szczególnie w okresie wiosennym i letnim. Beta karoten minimalizuje negatywne działanie promieniowania słonecznego i neutralizuje wolne rodniki, które odpowiadają za starzenie się naszej skóry. To jednak nie koniec jej dobrodziejstw. Beta karotenowi zawdzięczamy także piękny, złoty kolor naszej skóry, dzięki czemu możemy dłużej cieszyć się efektem delikatnej opalenizny.

6. Zadbaj o gładką skórę

Metod usuwania nadmiernego owłosienia jest wiele. Do wyboru masz mechaniczne sposoby takie jak depilacja maszynką, kremem, czy wyrywanie włosków woskiem lub za pomocą depilatora. Jeśli jednak chcesz pozbyć się owłosienia na dłużej, warto zadbać o to już teraz. Jedną z najskuteczniejszych metod jest depilacja laserowa. Już kilka zabiegów może na długi czas uwolnić nas od niechcianego owłosienia. Po zabiegach laserem trzeba odczekać co najmniej 4 tygodnie z ekspozycją skóry na słońce, więc najlepiej przeprowadzać je jesienią, zimą i wczesną wiosną. W przypadku klasycznej depilacji woskiem bądź depilatorem, zabiegi należy rozpocząć na miesiąc przed planowanym wyjazdem tak, by mieć pewność, że usuniemy wszystkie, nawet te najmniejsze włoski, ponownie tuż przed samym odpoczynkiem. Ostatnią serię wykonaj na 2-4 dni przed wyjazdem (po depilacji woskiem przez około 2 dni nie powinnaś kąpać się w morzu).

Sprawdź, jak przygotować się do depilacji laserowej >>>