Składniki:

Pudding chia:

  • 3 łyżki nasion Chia
  • 250 ml mleka roślinnego (lub krowiego)

Mus ze śliwek kalifornijskich:

  • 200 g śliwek kalifornijskich
  • sok z dużej cytryny
  • skórka otarta z cytryny
  • 8 łyżek wody

Do dekoracji:

  • bita śmietana (w wersji fit możesz ją pominąć)
  • kawałki śliwek kalifornijskich
  • listki świeżej mięty 

Przygotowanie:

Mleko podgrzej w rondelku. Gorącym mlekiem zalej nasiona Chia, całość energicznie wymieszaj. Odstaw do wystygnięcia, kilka razy mieszaj w tym czasie. W małym rondelku podduś śliwki kalifornijskie z sokiem i skórką z cytryny oraz wodą do miękkości śliwek. Całość zblenduj na jednolitą masę. Masa nie powinna być zbyt rzadka. W naczyniach w których będzie serwowany pudding, ułóż wyższą warstwę puddingu, na niej warstwę musu ze śliwek kalifornijskich, całość udekoruj bitą śmietaną oraz kawałkami śliwek i listkami mięty. 

mat. prasowe

--

Źródło: www.californiaprunes.pl

--

Zobacz też: Pudding chia - 6 najlepszych przepisów >>>

Nasiona chia - wielka moc w małym ziarenku >>>