Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły udział w nagraniu filmu nawołującego do wypracowania w sobie nawyku dbania o zdrowie piersi. Są nimi: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska oraz pierwszy mężczyzna, który stał się ambasadorem kampanii -  Qczaj, a także  influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska. Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 8 jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D+.

EDUKACJA OD PODSTAW

Kampania Dotykam=Wygrywam wspiera dwie fundacje. Jedną z nich jest Wsparcie na Starcie, której wolontariusze będący profesjonalnymi salonami brafittingowymi w swoich miejscowościach od września tego roku będą edukować w szkołach nastolatki z tego, jak dbać o zdrowie piersi poprzez zaszczepianie w nich od samego początku nawyku samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza.

Na cele wsparcia fundacji Wsparcie na Starcie, ambasadorka kampanii Dotykam=Wygrywam Lidia Kalita zaprojektowała przemawiającą do wyobraźni bluzkę. Całkowite zyski z jej sprzedaży wesprą stworzenie pierwszej w Polsce aplikacji moblinej skierowanej do nastolatek. Głównym zadaniem aplikacji jest promowanie profilaktyki raka piersi poprzez naukę samobadania oraz poznanie i zapobieganie symptomom źle dobranego biustonosza, które mogą stać się przyczyną problemów związanych ze zdrowiem fizycznym, a także brakiem pewności siebie u młodych kobiet. Limitowaną wersję koszulki tegorocznej kampanii Dotykam=Wygrywam można zakupić w przedsprzedaży na stronie kampanii www.dotykamwygrywam.pl,  a od 1  października także w sklepach bieliźnianych biorących udział w kampanii Dotykam=Wygrywam. 

Re(CYC)ling

Dotykam=Wygrywam to tradycyjnie re(CYC)ling, czyli zbiórka w salonach bieliźnianych na terenie całej Polski starych biustonoszy, z utylizacji których całość środków wspiera stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny w walce z rakiem piersi. Każdy ma szansę wesprzeć projekt. Wystarczy oddać swój stary, źle dopasowany biustonosz do pobliskiego sklepu biorącego udział w kampanii. Celem jest zebranie 1 tony staników.

Dla zachęty charytatywnych działań, każdy kto odda swój stary stanik do reCYClingu otrzyma od sklepów współpracujących z bieliźnianą marką Panache bon o wartości 20 zł na zakup nowego biustonosza, połączony z bezpłatną ekspercką poradą profesjonalnej brafitterki.

Biustonosze można oddawać do 31 października do specjalnie przygotowanych pojemników ustawionych w salonach z bielizną w całej Polsce, oznaczonych logiem kampanii DOTYKAM = WYGRYWAM. Lista sklepów znajduje się na stronie: www.dotykamwygrywam.pl. W poprzednich edycjach  kampanii udało się w sumie zebrać ponad 67 000 sztuk biustonoszy do re(CYC)lingu.

ŚWIADOMOŚĆ ZACHOROWALNOŚCI W POLSCE

Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet.  Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!

Działając w branży bieliźnianej, która jest tak blisko związana z kobiecymi piersiami, uważam za swój obowiązek popularyzowanie i podnoszenie świadomości kobiet w temacie dbania o zdrowie piersi. Dlatego nieprzerwanie od 8 lat organizuję właśnie kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM.” – tłumaczy swój zapał pomysłodawczyni kampanii Izabela Sakutova, międzynarodowy ekspert brafittingu i lingerie styling.  - „W tym roku, by wesprzeć przekaz kampanii i działania fundacji Wsparcie na Starcie, edukującej nastolatki m.in. profilaktyki raka piersi, zaprosiliśmy do współpracy znaną i cenioną polską projektantkę Lidię Kalitę, by zaprojektowała charytatywne t-shirty. Zyski z ich sprzedaży w całości zostaną przekazane na stworzenie pierwszej polskiej aplikacji mobilnej skierowanej do nastolatek, promującej walkę z rakiem piersi i budującej w nich zdrowe nawyki od samego początku.” – dodaje na koniec.  

Partnerzy kampanii Dotykam=Wygrywam:

Panache Lingerie — ciesząca się uznaniem już od blisko 40 lat firma produkująca bieliznę w szerokim zakresie rozmiarów i krojów, które zaspokajają potrzeby bieliźniane kobiet posiadających różne typy sylwetki.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od czterech lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na rzecz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Miesięcznik Claudia, oraz claudia.pl, który swoimi ogromnymi zasięgami wsparł w tym roku przekaz DOTYKAM=WYGRYWAM wśród ogromnej rzeszy swoich Czytelników.

Hotel Belotto. To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy naszej inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie fimów do kampanii Dotykam=Wygrywam.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – autorka filmów kampanii Dotykam=Wygrywam.