Ten przepis robi furorę na popularnych mediach społecznościowych. Nic dziwnego, bo jest szybki, a potrawa pyszna i efektowna! 

Sekretem dania jest jego prostota. To po prostu połączenie ugotowanego ryżu, dojrzałego awokado i pieczonego łososia. Co więc stanowi o popularności potrawy? Te kilka produktów sprawia, że mamy przyjemność zajadać danie z umami! Zaletą przepisu jest też wpasowywanie się w aktualne, kulinarne trendy. Od jakiegoś czasu kuchnia azjatycka jest w Polsce bardzo na topie. 

Łosoś z ryżem i awokado - czego potrzeba? 

Przygotuj następujące składniki:

  • 1 woreczek ryżu,
  • 1 filet z łososia, 
  • dojrzałe awokado
  • odrobina oleju rzepakowego, 
  • łyżka majonezu, 
  • łyżeczka oleju sezamowego, 
  • 2 łyżeczki sosu sojowego,  
  • łyżeczka srirachy,
  • wodorosty nori, 
  • pieprz i sól do smaku. 

Przepis na ryż z łososiem i awokado jest bardzo prosty. Wystarczy jedynie kilka kroków, by go wykonać: 

  1. Ugotuj woreczek ryżu zgodnie z przepisem. 
  2. Przygotuj rybę: łososia posól i popieprz. Ułóż na folii aluminiowej i polej odrobiną oleju rzepakowego. Zawiń całość w folię i wstaw do piekarnika na około 20-25 minut (rozgrzanego do 200 stopni).
  3. Gdy ryba będzie gotowa rozgnieć ją delikatnie widelcem. 
  4. Ugotowany ryż przełóż do miseczki, dodaj poszarpanego łososia (bez skóry) i płynne składniki: olej sezamowy, srirachę, sos sojowy i majonez. Całość dokładnie wymieszaj. 
  5. Wodorosty nori podziel na 4 części (mniejsze fragmenty). Ułóż na rozgrzanej, suchej patelni na 10-15 sekund. 
  6. Awokado obierz i pokrój w cienkie plastry. 
  7. Ryż podawaj w towarzystwie awokado i wodorostów. 

Najlepszą metodą jedzenia jest delektowanie się pyszną potrawą za pomocą pałeczek! Porcję ryżu zawiń w wodorost i pałaszuj w towarzystwie awokado. Danie możesz udekorować pomidorkami koktajlowymi, które dodatkowo ożywią potrawę.
Gwarantujemy, że przepis ten będzie miłą odmianą dla standardowych propozycji obiadowych. Dzięki dużej ilości awokado i łososia nasz organizm otrzyma też sporą dawkę zdrowych kwasów omega 3 i 6! Przepis ten to recepta na zdrowie na talerzu. :) 

Sprawdź też: