Samochody elektryczne można podzielić na dwie najpopularniejsze grupy:

•       samochody w pełni elektryczne oraz
•       samochody hybrydowe napędzane zarówno silnikiem spalinowym jak i elektrycznym.

- Hybrydy mogą różnić się od siebie stopniem wykorzystania silnika elektrycznego, który może służyć tylko do rozruchu lub w pełni napędzać pojazd. Niezależnie od rodzaju samochody z silnikiem elektrycznym są przyjazne nie tylko dla środowiska, ale także dla jego użytkowników. Przestronne wnętrze, ciche prowadzenie, niskie koszty eksploatacji oraz doskonała dynamika jazdy to tylko niektóre z zalet, które oferują elektryki – wyjaśnia Radosław Jaskulski, trener ŠKODA AUTO SAFETY.

- Samochody w pełni lub częściowo elektryczne są przyjazne dla środowiska oraz portfela dzięki niskiej lub zerową emisję spalin. Ale takie pojazdy są tańsze w użytkowaniu nie tylko ze względu na niższe ceny energii w stosunku do cen paliwa, ale także ze względu na niższe koszty codziennej eksploatacji. Mniej skomplikowana budowa napędu elektrycznego w porównaniu z silnikiem, mniej części które się zużywają i wymagają regularnej wymiany czy serwisu wpływają na ogólną cenę auta elektrycznego. Ponadto kierowcy elektryków często mogą korzystać z wielu dogodności związanych z parkowaniem w miastach czy przy centrach handlowych – podkreśla Radosław Jaskulski.

W pełni elektryczny CITIGOe iV i samochód z napędem hybrydowym typu plug-in SUPERB iV to dwa modele, którymi ŠKODA otwiera nowy rozdział w swojej historii.

CITIGOe iV  to bezemisyjne, ciche, zwinne i przestronne auto, które umożliwia komfortowe przemieszczanie się po aglomeracjach. Samochód napędzany jest wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW oraz wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh umożliwiający zasięg do 265 km w cyklu WLTP.

SUPERB iV to pierwszy model ŠKODY z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik benzynowy wraz z silnikiem elektrycznym zapewniają łączoną moc 160 kW (218 KM). Dzięki połączeniu obu silników, auto doskonale sprawdza się zarówno podczas miejskiej jazdy, jak i w dalekich podróżach, zachowując mobilność przyjazną dla środowiska. Akumulator litowo-jonowy w ŠKODZIE SUPERB iV ma pojemność 13 kWh, pozwalając na pokonanie do 55 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną w cyklu WLTP.

Jakie udogodnienia czekają na kierowców samochodów elektrycznych?

Silnik elektryczny może być ładowany w dogodny dla użytkownika sposób. Pierwszy w pełni elektryczny samochód ŠKODY CITIGOe iV można podłączyć na stacji szybkiego ładowania, korzystając ze specjalnego przewodu CCS i ładowarki o mocy 40 kW. Akumulator będzie pełen w 80% już po godzinie. W warunkach domowych można wykorzystać ładowarkę naścienną AC o mocy 7,2 kW lub standardowe gniazdko elektryczne do ładowania z mocą 2,3 kW.

- Reflektory Matrix LED, dzięki wielosegmentowej budowie, dostosowują intensywność snopu światła do warunków oraz innych uczestników ruchu.

O bezpieczeństwo pasażerów w nowych modelach  ŠKODY dbają takie systemy jak:

EMERGENCY ASSIST, czyli funkcja nadzoru kierowania samochodem, która włącza się w przypadku, gdy kierowca przez dłuższy czas nie wykazuje żadnej aktywności,

SIDE ASSIST, który wykrywa pojazdy znajdujące się w odległości aż do 70 m

FRONT ASSIST, układ wspomagania hamowania awaryjnego z proaktywnym systemem ochrony przechodniów.

TRAILER ASSIST, czyli asystent manewrowania przyczepą

AREA VIEW, który dzięki zestawowi kamer dostarcza kierowcy obraz 360° wspomagający parkowanie

ŠKODA zmniejsza emisję CO2

Wkroczenie ŠKODY w erę elektromobilności stanowi kluczowy filar jej strategii zrównoważonego rozwoju GreenFuture. Jednym z podejmowanych działań jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 30 proc. z floty pojazdów ŠKODY w latach 2015 – 2025. Przejście z napędów konwencjonalnych na napędy elektryczne stanowi podstawową dźwignię tego procesu. Do końca 2022 r. ŠKODA będzie miała w swojej ofercie ponad dziesięć częściowo lub w pełni elektrycznych samochodów.

Do końca 2022 r. ŠKODA zaoferuje ponad dziesięć częściowo lub w pełni elektrycznych samochodów oraz specjalny ekosystem dla rozwiązań mobilnych, dzięki czemu kierowcy będą mieli do dyspozycji szeroką ofertę samochodów odpowiadający na ich zróżnicowane. W przyszłym roku światło dziennie ujrzą kolejne zelektryfikowane modele ŠKODY, m.in.: pierwszy w pełni elektryczny SUV Vision iV.