Wkomponuj do diety herbaty ziołowe

Wkomponowanie ziół i herbat ziołowych do diety to sposób na dostarczenie wielu cennych składników do naszego organizmu. Sięgając po zioła do zaparzania możemy łączyć składniki lub kupować gotowe mieszanki tak, aby pomogły nam m.in. zwiększyć odporność lub poprawić trawienie. W sklepach znajdziemy wiele produktów, które będą wspierały nasz organizm od środka.

Zamień sól kuchenną na himalajską

Zbyt duża ilość sodu zaburza prawidłowe funkcjonowanie organizmu, a niestety, we współczesnej diecie ten pierwiastek występuje w nadmiarze. Dlatego warto zamienić zwykłą sól kuchenną na himalajską, ponieważ zawiera ona mniej sodu i przez bardziej słony smak będziemy używać jej mniej. Sól himalajska jest także bardziej naturalna – nie dodaje się do niej substancji przeciwzbrylających. Pamiętajmy jednak, że w różowej soli znajduje się mniej jodu niż w białej soli kuchennej, dlatego warto uzupełniać go np. jedząc ryby lub algi.

Ogranicz biały cukier

Cukier jest składnikiem wielu produktów na co nie mamy wpływu, dlatego powinniśmy ograniczyć go wszędzie tam, gdzie to możliwe. Każda osoba chcąca całkowicie wyłączyć cukier z diety wie jakie to trudne. Dlatego warto zacząć od ograniczenia białego cukru i używania zdrowszych zamienników. Herbata? Można do niej dodać miód lub syrop z agawy. Ciasteczka? Jeżeli nie miód to mamy wiele zamienników cukru, które mniej lub bardziej będą pasowały do naszych wypieków i innych dań. Co zyskamy ograniczając cukier? Zdrowszą i młodziej wyglądającą skórę, lepsze samopoczucie oraz mniejsze prawdopodobieństwo występowania otyłości, a nawet depresji. Więcej o zamiennikach cukru przeczytacie tutaj.

Pamiętaj o suplementacji

Aby nasza dieta miała pozytywny skutek na nasze zdrowie warto wzbogacić ją o odpowiednią suplementację. Oprócz podstawowych witamin możemy pokusić się o dodanie suplementów zawierających Superfoods. Są to produkty pełnowartościowe, nieprzetworzone i naturalne. Na przykład ashwagandha, czyli indyjski żeń-szeń zwiększa odporność na stres, zmniejsza uczucie niepokoju oraz ułatwia zasypianie i polepsza jakość snu.

Więcej błonnika!

Aby być zdrowym i mieć dobrze zbilansowaną dietę nie możemy zapomnieć o błonniku pokarmowym. Posiada on szereg właściwości, które są korzystne dla funkcjonowania układu pokarmowego i całego organizmu. Wśród jego działań są: obniżanie stężenia cholesterolu, spowolnienie wchłaniania węglowodanów oraz wspomaganie usuwania z organizmu toksyn i metali ciężkich. Nic więc dziwnego, że warto zadbać o jak największą zawartość błonnika w naszych produktach. Jednym z nich może być mąka kokosowa, która zawiera 6 razy więcej błonnika niż mąka pszenna i jest bardzo popularnym składnikiem kuchni azjatyckiej. Ma delikatnie kokosowy posmak, więc idealnie nada się do przyrządzania różnych dań. Co więcej ma wysoką zawartość białka roślinnego i nie zawiera glutenu.