Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo ważne. Najlepsza jest zwykła woda. Nie szkodzi zębom, nie dostarcza zbędnych kalorii i skutecznie gasi pragnienie. Wiele osób stawia szklankę z wodą przy łóżku. Dzięki temu możemy napić się jej, gdy przebudzamy się w nocy lub gdy obudzimy się rano. Jak się okazuje takie rozwiązanie może być szkodliwe dla naszego zdrowia.

Szklanka z wodą przy łóżku – dlaczego to zły wybór?

Picie wody w nocy nie jest złe. Ważne, aby nie była to zbyt duża ilość, ponieważ może to skutkować nocnymi wizytami w toalecie. Takie pobudki nie tylko wybijają nas ze snu, ale także źle wpływają na funkcjonowanie organizmu. Nie jest to jednak powód, dla którego szklanka z wodą postawiona na noc przy łóżku jest złym pomysłem. Dr Marc Leavey z Mercy Medical Center w Massachusetts wyjaśnia, że w wodzie, która stoi kilka godzin w naszej sypialni osadza się kurz, zanieczyszczenia i może do niej wpaść owad, którego nie zauważymy w ciemności.

Dodatkowo woda stojąca przed kilka godzin w ciepłej sypialni jest idealnym środowiskiem do rozwoju bakterii i grzybów, których nie jesteśmy w stanie zobaczyć gołym okiem. Sięgając po nią kilkakrotnie pozostawiamy na powierzchni naczynia odrobinę śliny, która przyspiesza ten proces.

Podobnie dzieje się z wodą, którą mamy w szklance przez cały dzień. Zdecydowanie lepiej jest nalewać tyle wody, ile chcemy wypić, a nie trzymać ją w szklance na zapas. Jeżeli nie mamy stałego dostępu do wody, możemy zaopatrzyć się w dzbanek z filtrem, który możemy postawić obok szklanki i tym samym będziemy pić świeżą wodę zawsze, gdy będziemy mieć na nią ochotę.

Szklanka z wodą przy łóżku – czym ją zastąpić?

Najlepszym rozwiązaniem byłoby oduczenie się tego nawyku, jednak jeżeli woda przy łóżku jest dla nas czymś obowiązkowym to mo możemy zastąpić butelką plastikową lub ekologiczną butelką z filtrem.

O czym musimy pamiętać przed snem?

Szklanka z wodą to nie jedyna rzecz której powinniśmy unikać idąc spać. powinniśmy unikać spania z głową w pobliżu odkręconego grzejnika, ponieważ możemy nabawić się problemów ze skórą i układem oddechowym. Powinniśmy unikać zerkania na zegarek w nocy, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na nasz organizm. Sprawdź jak dbać o bieliznę nocną, która również ma wpływ na jakość snu.