Spis treści:

  1. Odwodnienie
  2. Brak odpowiedniego nawilżenia
  3. Suche powietrze w pomieszczeniach
  4. Wysuszające podkłady do twarzy
  5. Dieta uboga w witaminę C i kolagen

Odwodnienie

Nieprawidłowe odżywianie oraz brak odpowiedniego nawodnienia organizmu sprawia, że komórki są niedotlenione. Wypijaj przynajmniej 1,5 litra wody dziennie, aby wspomóc organizm w procesach życiowych. Jeżeli nie możesz znieść smaku czystej wody, dolej sok z cytryny, wkrój imbir lub pomarańczę. Warto uzupełnić ją także o miętę. Miej przy sobie butelkę filtrowaną, która pozwoli ci napełnić go wodą gdziekolwiek jesteś i mieć ją zawsze przy sobie. Pamiętaj, że regularne picie wody to podstawa, a sygnał, że jesteśmy spragnieni, oznacza stan alarmowy, ze doszło do odwodnienia.

Brak odpowiedniego nawilżenia

Czynniki wysuszające skórę sprawiają, ze jesienią są jeszcze bardziej podatna na mikrourazy. Podczas prac domowych zawsze zakładaj rękawiczki ochronne, które chronią przed substancjami drażniącymi, nawet tymi pojawiającymi się w płynie do mycia naczyń. Twarz powinna być regularnie złuszczana i odżywiana. Pod ulubiony krem na dzień lub na noc nałóż serum do twarzy z naturalnymi wyciągami - np. z róży czy z aloesu, które dogłębnie ujędrni i pozwoli zachować skórze wilgoć.

Suche powietrze w pomieszczeniach

Podczas okresu jesiennego, powietrze w pomieszczeniach jest znacznie suchsze, co sprzyja powstawaniu problemów skórnych oraz oddechowych. Pamiętaj, aby regularnie nawilżać powietrze nawilżaczem założonym na kaloryfery lub też wolnostojącym z mgiełką, która nie powoduje plam i nie pozostawia wilgoci na ubraniach.

Wysuszające podkłady do twarzy

Wybieraj nawilżające podkłady do twarzy z kwasem hialuronowym oraz olejkami. Sprawdzaj składy kosmetyków, gdyż mogą zawierać wysuszające elementy, pogarszające wygląd twojej skóry. Nylon-6 lub nylon-12 to niektóre z nich, których powinnaś unikać, jeżeli nie borykasz się z nadmierną produkcją sebum.

Dieta uboga w witaminę C i kolagen

Suplementacja witaminy C w postaci owoców cytrusowych, papryki czy też pietruszki to bardzo ważny element naszej codziennej diety. Witamina ta szybko wypłukuje się z organizmu i warto zastosować dodatkowe jej uzupełnianie. Odpowiada między innymi za odpowiednią produkcję kolagenu, niezbędnego skórze.