Nowe modele Skody wyposażone są w szerokie spektrum asystentów prowadzenia.

Aktywna funkcja CREW PROTECT ASSIST ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu, FRONT ASSIST, który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych.

Udoskonalona została też funkcja PARK ASSIST
Z tym systemem parkowanie jest banalnie łatwe. Asystent parkowania ostrzega przed wszystkimi przeszkodami wokół pojazdu, a nawet sam znajdzie odpowiednie miejsce parkingowe. Może tez samodzielnie ustawić samochód równolegle lub prostopadle, bez obawy o porysowanie w ciasnych miejscach.

DRIVE ALLERT (funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy)
To funkcja dzięki której będziesz zawsze czujna - jeśli długa podróż Cię zmęczy, za każdym razem, gdy będziesz jechała ponad 65 km/h, inteligentny czujnik będzie monitorował Twoje zachowanie i układ kierowniczy. Gdy wykryje jakiekolwiek nieprawidłowości - jak np. mocniejsza korektę kierownicy - ostrzeże Cię o zmęczeniu i zleci przerwę na kawę.

EMERGENCY ASSSISTANT (asystent kierowcy)
To, co Cię może uratować - gdy z jakiegoś powodu nagle staniesz się niezdolny do jazdy, Emergency Assistant wykryje brak ruchu kierowcy lub innej czynności w określonym przedziale czasu i zastosuje sygnał ostrzegawczy. Jeśli nie zareagujesz, samochód wykona krótkie i kontrolowane, hamujące szarpnięcie, a jeśli to nic nie da, auto zatrzyma się automatycznie i włączy sygnalizację ostrzegawczą (funkcja ta działa w połączeniu z systemami wspomagania kierowcy 2. i 5. oraz automatyczną skrzynią biegów. DSG)

Kolejne ułatwienie to System Zawieszenia Adaptacyjnego DCC. Umożliwia on wybór profilu jazdy à la carte, znacząco zmieniając charakter samochodu zależnie od warunków na drodze, jak i indywidualnych preferencji kierowcy. Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) umożliwia dopasowanie niektórych parametrów samochodu do potrzeb i upodobań kierowcy. Dostępne tryby jazdy Comfort, Normal i Sport zmieniają nastawy układu napędu, układu kierowniczego i charakterystykę amortyzatorów.
Dzięki temu w jednej chwili dostojna, cicha i wygodna limuzyna, umilająca długie kilometry podróży, zmienia się w bezpośrednio reagujący, dynamiczny wóz na odprężający wypad na ulubioną drogę.
Sztywność amortyzatorów jest regulowana zaworem sterującym przepływem oleju w ich wnętrzu. Zawór ten jest elektronicznie sterowany na podstawie warunków na drodze, stylu jazdy kierowcy i wybranego przez niego trybu pracy. Pełne otwarcie zaworu zapewnia skuteczniejsze tłumienie nierówności, małe – bardziej precyzyjne i pewne prowadzenie ze skuteczniejszym hamowaniem i zminimalizowanymi przechyłami.