Spis treści:

  1. Ćwiczenia z taśmą
  2. Ćwiczenia na macie
  3. Ćwiczenia ze skakanką

Ćwiczenia z taśmą

Ćwiczenia wykonywane z taśmą gimnastyczną ułatwią ci rozciąganie oraz napięcie mięśni, które pobudzisz do pracy podczas wyginania i naciskania na taśmę.

Ułóż swoje ciało na macie do ćwiczeń plecami przylegającymi dokładnie do podłogi. Osuń gumę do ćwiczeń na stopy i przytrzymaj końce rękoma. Lekko uginaj kolana i powracaj do pozycji wyjściowej z rozciągniętymi nogami. Powtarzaj serię ćwiczenia 10 razy.

Kolejne z nich wykonuj na kolanach ułożonych na macie, w pozycji kota. Załóż gumę na lewą stopę i końce trzymaj rękoma. Rozciągaj do pozycji wyprostowanej. Wykonaj ćwiczenie tak samo w przypadku prawej stopy. Powtórz serię ćwiczenia 10 razy.

Ćwiczenia na macie

Możesz je wykonywać zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu w ogrodzie czy w parku podczas słonecznej pogody. Nie zapomnij o opasce na czoło, wygodnych leginsach oraz bluzie typu softshell.

Połóż się na macie plecami oraz skieruj nogi ku górze - mogą być wyprostowane lub lekko zgięte, w zależności od rozciągnięcia twoich mięśni. Dotykaj palcami u rąk tych u stóp tak, lekko dociskając ciałem do przeciwległej stopy. Wykonuj ćwiczenie 10 razy na każdą stopę.

Połóż kolana i ręce na matę - wyciągnij naprzemiennie ręce i nogi - np. lewą ręką i prawą nogę. Staraj się utrzymać jak najdłużej równowagę. Wykonuj ćwiczenie również w drugiej serii z prawą ręką i lewą nogą. Wymieniaj je konsekwentnie ćwicząc 10 serii. 

Ćwiczenia ze skakanką

Ćwiczenia ze skakanką są doskonałym pretekstem do ruchu oraz ćwiczeń na świeżym powietrzu. Klasyczna skakanka może służyć do wyskoków naprzemiennych oraz tych klasycznych, uruchamiając mięśnie ud, łydek oraz pośladków. Skakanki możesz użyć także podczas rozciągania przed treningiem.

Rozszerz stopy najszerzej, jak możesz. Następnie rozciągnij skakankę w rękach tuż nad głową, mając wyprostowane ręce. napnij dokładnie. Powoli przesuwaj ciężar ciała w prawą lub lewą stronę delikatnym, sunącym ruchem. Wykonaj ćwiczenie rozgrzewkowe przynajmniej 10 razy.