1.  Masz figurę

A. Bardzo kobiecą Z wąskimi ramionami, szerokimi biodrami i dużą różnicą między obwodem bioder a talią.

B. Kobiecą, ale bez przesady Zmieścisz się co prawda w dżinsy o uniwersalnym kroju, jednak masz wcięcia tam, gdzie trzeba.

C. Męską Masz wąskie biodra i stosunkowo szerokie ramiona. Jesteś raczej wysoka niż niska.

2. Twój biust

A. Kręci facetów Jest duży i bardzo kobiecy. Czasem jednak narzekasz na „klęskę urodzaju“.

B. Wydaje się w sam raz Piersi zazdrości Ci niejedna koleżanka, bo są jędrne i mieszczą się w miseczce C.

C. Jest mały i chłopięcy Drobne piersi nie utrudniają Ci życia, możesz nawet zrezygnować ze stanika, jednak czasem marzysz o większym rozmiarze.

3. Twoja skóra i włosy są

A. Suche Trądzik znasz tylko z opowieści, niestety, zmarszczki na Twojej twarzy pojawiają się stosunkowo szybko. Włosy możesz myć co kilka dni, bo nie przetłuszczają się, są jednak delikatne i łatwo się elektryzują.

B. Skóra mieszana, włosy w normie O młodzieńczych wypryskach zapomniałaś po okresie dojrzewania, lekko przetłuszcza Ci się twarz w tzw. strefie T, czyli na czole, nosie i brodzie. Włosy są mocne i lśniące.

C. Tłuste Trądzik jest Twoją zmorą, choć dawno skończyłaś liceum, a rano umyte włosy wieczorem już przypominają tłuste strąki.

4. Twój cykl miesiączkowy jest

A. Dłuższy niż 28 dni Krwawienie jest obfite, trwa pięć dni, a nawet dłużej, w czasie okresu dokuczają Ci bóle brzucha i głowy. Tuż przed miesiączką czujesz, że Twoje piersi są tkliwe i powiększają się, jesteś podminowana oraz bardzo nerwowa.

B. Regularny Miesiączka pojawia się co 28 dni, a krwawienie trwa pięć dni. W pierwszych dniach menstruacji możesz odczuwać ból w podbrzuszu, jednak raczej nie wiesz, co to znaczy PMS, nie czujesz żadnych objawów zbliżającego się okresu.

C. Krótszy niż 28 dni Twoje miesiączki są skąpe i nie towarzyszą im żadne objawy, trwają trzy-cztery dni, a nawet krócej. Jednak PMS może Ci się dawać we znaki: „łapiesz“ nastroje depresyjne i boli Cię brzuch.

Wyniki

Większość odpowiedzi A  - Typ estrogenowy

Ponieważ w Twoim organizmie dominującą rolę grają hormony płciowe estrogeny, a mało jest progesteronu, mogą się u Ciebie pojawiać torbiele na jajnikach, które czasami bywają przyczyną problemów z zajściem w ciążę. Kłopotliwe mogą być też obfite miesiączki, które czasami mogą przeradzać się krwotokami. Gdy pojawią się takie problemy, koniecznie trzeba zgłosić się do ginekologa. Kobiety o takiej konstytucji czasami mają skłonności do pojawiania się zwłóknień oraz guzków w piersiach, dlatego wyjątkowo ważne jest comiesięczne samobadanie biustu. esteś typem klepsydry. Twoja bardzo kobieca figura  przysparza Ci utrapień, zwłaszcza wtedy, gdy trochę utyjesz. Wtedy nabierają ciała zwłaszcza i tak już rozłożyste biodra, powiększa się pupa i biust, a uda stają się jeszcze bardziej masywne. Aby uzyskać efekty w odchudzaniu, powinnaś przede wszystkim ograniczyć potrawy z białej mąki, zrezygnować z soli i cukru. Dlatego trzymaj się z daleka od ciastek, białych bułek, drożdżówek, czipsów, unikaj też wędlin oraz dań w torebkach. Zacznij za to jeść więcej pieczywa z pełnego przemiału, włącz do diety ryby i warzywa gotowane na parze. Przed okresem cierpią Twoje piersi, bo bolą i są tkliwe. Wtedy warto wykonywać delikatne masaże, np. kostkami lodu lub strumieniem prysznica w trakcie kąpieli. Do diety zaś powinnaś włączyć więcej orzechów, bananów oraz produktów mlecznych, bo zawierają magnez i witaminy z grupy B, które także wspomagają pracę układu nerwowego.

Większość odpowiedzi B - Typ zrównoważony hormonalnie

Masz harmonijną figurę, więc jeśli tyjesz, to nadmiar ciałka rozkłada się równomiernie. Jednak jeśli nie zachowasz umiaru w diecie, po trzydziestce może się pojawić problem z tzw. otyłością brzuszną. Wtedy nadprogramowe kilogramy umiejscawiają się w okolicach talii. Taki typ otyłości jest bardzo niebezpieczny, bo tłuszcz zaczyna gromadzić się wokół narządów wewnętrznych, a to może prowadzić do poważnych kłopotów z układem krążenia oraz cukrzycy. Przede wszystkim powinnaś wybierać produkty z dużą ilością błonnika, a zrezygnować ze słodyczy. Jedz pieczywo pełnoziarniste, ciemne makarony, nieoczyszczony ryż oraz warzywa i owoce, najlepiej na surowo. Zacznij też wybierać produkty odtłuszczone i codziennie ćwicz, a rezultaty powinny pojawić się szybko. Należysz do grona tych szczęśliwych kobiet, które nie cierpią z powodu syndromu napięcia przedmiesiączkowego. Jednak tuż po rozpoczęciu krwawienia możesz odczuwać bóle w podbrzuszu. Wtedy pomoże środek rozkurczowy lub ciepła kąpiel. 

Większość odpowiedzi C - Typ progesteronowy

Twoja figura przypomina trójkąt. Masz zwykle szczupłe nogi i małe piersi, ale jeśli zaczynasz tyć, powiększa się góra ciała. Taki typ otyłości może prowadzić do nadciśnienia tętniczego. Jeśli tyjesz, tłuszcz gromadzi się w górnych rejonach Twojego ciała, otula ramiona, kark i plecy. Strategia dla Ciebie to jedzenie małych posiłków, ale często, czyli kilka razy w ciągu dnia.  Unikaj też tłuszczów zwierzęcych, które są bombą cholesterolową, oraz słodyczy, bo cukier błyskawicznie zamienia się w tłuszcz. Aby zmniejszyć apetyt, powinnaś wypijać szklankę wody na pół godziny przed posiłkiem.
Ponieważ już kilka dni przed spodziewanym okresem dopadają Cię smętne myśli, zaczynasz postrzegać wszystko w czarnych barwach i płaczesz z byle powodu, spróbuj poprawić sobie humor. Przede wszystkim chodź często na spacery, bo dotleniony mózg wydziela więcej endorfin, czyli hormonów szczęścia, więc lepiej poradzi sobie ze spadkiem nastroju. Jedz także dużo produktów zawierających tryptofan, substancję, która w organizmie jest przetwarzana w uszczęśliwiającą serotoninę. Tryptofan znajdziesz np. w bananach, serach, jajkach.