W dzisiejszych czasach wybór preparatów aptecznych jest ogromny a firmy konkurują ze sobą w obszarze decyzji dokonywanej przez pacjenta. Na co zwracają uwagę pacjenci, kupując leki w aptece?

Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze preparatu przez pacjenta jest rekomendacja farmaceuty lub lekarza. Okazuje się jednak, ze są jeszcze dodatkowe czynniki wpływające na zainteresowanie kupujących wybranymi produktami.
W przypadku zakupów w aptece ok 75% Polek w wieku 30-59 lat zdarza się prosić o tańsze odpowiedniki leków, a 1/3 z nich robi to zawsze lub prawie zawsze. W przypadku leków bez recepty wśród istotnych kryteriów wyboru wymieniana jest skuteczność leku (84%), rekomendacja lekarza (66%) oraz cena (64%).

Rosnące potrzeby Polaków w zakresie samoleczenia, rozwój rynku aptecznego, coraz większa edukacja pacjenta oraz powyższe wyniki badania, stały się motorem do wprowadzenia w styczniu 2016r. na rynek specjalnej linii produktów pod szyldem marki własnej TEVA. To szeroka gama produktów oferująca pacjentom produkty jakościowe, o sprawdzonej skuteczności ale - w przystępnej cenie. Oferta produktów TEVA obejmuje produkty z obszarów, w których pacjenci najczęściej polegają na preparatach dostępnych bez recepty.

Rosnące zainteresowanie pacjentów i przekonanie farmaceutów powoduje stały rozwój portfela produktów Teva Zdrowie w Dobrej Cenie, który obecnie liczy już 30 preparatów w sześciu kategoriach: przeziębienie i grypa, ból, trawienie, układ krążenia, nadpotliwość, niedobory witamin i minerałów oraz profilaktyka z nimi związana

„Zależało nam na stworzeniu możliwie kompleksowej oferty, przejrzyście opisanej i czytelnej dla pacjentów, z gwarancją jakości, za którą stoi ponad 100 lat istnienia firmy Teva oraz najwyższe standardy jakości, wynikające z dostarczania leków na całym świecie, w tym na bardzo wymagające rynki europejskie i amerykańskie. Dodatkowo uruchomiliśmy dla pacjentów stronę internetową tevazdrowiewdobrejcenie.pl, na której mogą zapoznać się ze wszystkimi istotnymi informacjami o lekach z naszej oferty, poznać ich wskazania, przeciwskazania, sposób działania, możliwe działania niepożądane, aby pacjenci mogli lepiej przygotować się
do naprawdę przemyślanych zakupów” - komentuje Marta Sierpińska-Kopyt, Dyrektor Marketingu Strategicznego, Region Europy Centralnej i Wschodniej Teva.

Opakowania leków pod marką Teva zostały zaprojektowane w taki sposób, aby jak najbardziej ułatwić życie pacjentom i dostarczyć im istotnych informacji w przejrzysty sposób.
„Projektując opakowania leków Teva braliśmy pod uwagę przede wszystkim wygodę pacjenta. Wszystkie opakowania mają podobny układ, co pozwala łatwo znaleźć wszystkie ważne informacje: nazwę i zawartość substancji czynnej, którą zawiera lek, wybrane wskazania, formę produktu i zawartość opakowania oraz dawkowanie. Co więcej, pokazanie nazwy leku na czterech ściankach pudełka znacznie ułatwia jego znalezienie w domowej apteczce lub na aptecznej półce. Drobiazg? Niekoniecznie, jeśli z czystym sumieniem przeanalizujemy zawartość naszych apteczek i porównamy ile leków na tę samą dolegliwość, z dokładnie tą samą substancją czynną przechowujemy i co gorsza – kolejny raz kupujemy, nie pamiętając, po co dany lek kupowaliśmy poprzednio i jak należy go przyjmować” – wyjaśnia Marta Sierpińska-Kopyt.


Zasady przemyślnych zakupów warto wprowadzić również podczas planowania letnich wyjazdów. Wakacyjną apteczkę najlepiej skompletować wcześniej, bez pośpiechu. Przedwyjazdowy ferwor często zmusza nas do impulsywnego podejmowania decyzji, bez zastanowienia, co często wiąże się po prostu z przepłacaniem.

_____________________________________________________________________

 Wszystkie dane dotyczące decyzji zakupowych Polek pochodzą z badania „Zwyczaje zakupowe w kontekście idei rozsądnych zakupów”, Badanie Ipsos 2015, wywiady ilościowe, metoda CAWI, rekrutacja z panelu, próba ogólnopolska kobiety 30-59 lat, wielkość próby badawczej n=300.
http://tevamed.pl/docs/Ipsos_dla_TEVA_CBG_prezentacja_konferencja.pdf , dostęp z dnia 01-08-2017

PO/CBG/17/0077