Aktywność fizyczna to ciągła praca nad kondycją i kształtowanie mięśni, dlatego też ulubionym ćwiczeniem Konrada Gacy jest sprawdzian, czyli tzw. ćwiczenie 100 powtórzeń. Jest to swego rodzaju wyzwanie, a jednocześnie test siły waszych możliwości. Wykonanie ćwiczenia w pełnym zakresie świadczy o tym, że macie dobrze wypracowane i silne mięśnie brzucha. Ćwiczenie polega na wykonaniu 25 powtórzeń skłonów w przód z pozycji leżącej. Ważne jest, aby zachować tylko 5 sekund przerwy między seriami. Takie działanie należy powtórzyć 4 razy, czyli w sumie robimy 100 powtórzeń.

Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie 100 powtórzeń?

Zaczynamy od leżenia płaskiego z głową lekko dotykającą podłoża. Zgięte nogi, zachowując kąt 90 stopni, umieszczamy na podwyższeniu. Ćwiczenie możemy wykonywać zarówno w warunkach domowych, jak i wykorzystując profesjonalny sprzęt na siłowni.

konrad-gaca-trening
Agnieszka Kozłowska

Następnie podnosimy się wysoko, do samego końca tak, by dotknąć piersią kolan. Pamiętajmy, aby ręce trzymać przed sobą, a nie za głową, gdyż wtedy naciskamy na kręgi szyjne i jest to niebezpieczne dla naszego kręgosłupa. Ważny jest również równomierny oddech. Pozornie ćwiczenie wydaje się proste, ale jeśli wykonamy je poprawnie technicznie, może okazać się dużym wyzwaniem. Dlatego warto rozpocząć od stopniowej realizacji małych etapów sprawdzianu.

ćwiczenia-konrad-gaca
Agnieszka Kozłowska

Wersja dla początkujących

Na początek najlepiej zacząć od 4 serii po 5 powtórzeń. Ważne jest również wykonywanie ćwiczenia regularnie, 3 razy w tygodniu. Wspomoże to stopniowe
kształtowanie mięśni i wzmacnianie kondycji. Każdego kolejnego tygodnia można próbować dokładać po jednym powtórzeniu do wykonywanej serii. 

Wersja dla średnio zaawansowanych

Kolejnym etapem jest wykonywanie 4 serii po 15 powtórzeń skłonów. Oczywiście należy pamiętać o regularności, a wraz ze wzrostem formy realizować zadanie 4 razy w tygodniu. Z każdym tygodniem pracy należy zwiększać po jednym powtórzeniu w serii. Wykonanie 4 serii po 25 powtórzeń świadczy o tym, że wasze mięśnie brzucha są już dobrze wypracowane i warto dołożyć kolejne ćwiczenie do swojego planu treningowego. To ćwiczenie możesz wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu. Profesjonalny sprzęt może zastąpić krzesło, fotel lub kanapa.

konrad-gaca-ćwiczenia
Agnieszka Kozłowska