Witamina A - najlepsza na zmarszczki

A konkretnie jej pochodna, czyli retinol. Gdy w grę wchodzi młodszy wygląd skóry, nie ma lepszego składnika anti-aging! Jeśli jeszcze go nie stosujesz, zacznij jak najszybciej – nie będziesz żałować!

Jak działa retinol?

Retinol, jako jedna z niewielu substancji kosmetycznych, wpływa nie tylko na naskórek, ale i skórę właściwą. Temu pierwszemu nadaje większą gładkość i promienny koloryt, tę drugą stymuluje do produkcji kolagenu, sprawiając, że staje się grubsza i bardziej napięta. Do tego naprawdę potrafi spłycić zmarszczki.

Jak go stosować?

Na noc. W ciągu dnia koniecznie używaj kremu z filtrem, bo retinol uwrażliwia skórę na działanie słońca. Trzeba też ją trochę do niego przyzwyczaić,bo na którymś etapie stosowania retinol może ją podrażnić. Stosuj go więc bezpośrednio na skórę co 2–3 dni albo częściej, wtedy na krem, który nieco osłabi jego działanie. Zobaczysz, już za chwilę będziesz cieszyć się cerą, jakiej nigdy nie miałaś.

Włącz witaminę A do diety

Witamina A poprawia stan skóry, ale również włosów i paznokci oraz dba o wzrok. Znajdziesz ją w marchwi, szpinaku, suszonych morelach, tłustych rybach morskich oraz jajach.

Witamina C - dodaje blasku

Jeśli codziennie rano zastosujesz pod krem kroplę serum z witaminą C, twoja skóra będzie promieniała młodością i zdrowiem. Poprawi się też jej koloryt, co docenią zwłaszcza palaczki. Koniec szarego odcienia cery!

Jak działa witamina C?

To silny antyoksydant, który dosłownie wymiata ze skóry wolne rodniki. Do tego – pobudzając produkcję kolagenu i elastyny – wygładza drobne zmarszczki i poprawia napięcie skóry. Jest też bezkonkurencyjna, gdy chodzi o rozjaśnianie cery. Dlatego świetnie sprawdza się w profilaktyce przebarwień.

Jak ją stosować?

Witaminę C najlepiej stosować na dzień. Powinna mieć formę serum. Stosuj je codziennie pod krem z filtrem, a zwiększysz jego skuteczność. Witamina C w tradycyjnej postaci (kwasu askorbinowego) podczas aplikacji może lekko szczypać (co oznacza, że preparat ma niskie pH). Taka witamina C łatwo się destabilizuje. Powinna być zamknięta w ciemnej buteleczce i przechowywana z dala od dostępu światła.

Włącz ją też do diety

Niezwykle bogate w witaminę C są: czarna porzeczka, natka pietruszki, dzika róża, kapusta, pomarańcze i papryka. Dbają o młodość skóry, ale też zapobiegają nowotworom i wzmacniają układ krążenia.

Witamina E - nawilża i wygładza

Pokochają ją głównie posiadaczki suchej i wrażliwej cery, bo cudownie ją koi i zmiękcza. A ponieważ jest świetnym antyoksydantem, powinny do niej się przekonać również wszystkie mieszkanki wielkich miast.

Jak działa witamina E?

Wzmacnia barierę hydrolipidową naskórka, poprawia jego nawilżenie i spowalnia odparowywanie z niego wody, sprawiając, że staje się bardziej odporny na niekorzystne działanie czynników zewnętrznych. Efekty widoczne są gołym okiem – skóra staje się gładsza, bardziej miękka i elastyczna, a zmarszczki płytsze.

Jak ją stosować?

Świetnie sprawdzi się w formie serum, ale równie skuteczna jest jako składnik kremów. Możesz ją stosować na dzień lub na noc. Zawsze – z obowiązkową ochroną przed słońcem. Witaminę
E dobrze jest łączyć z witaminą C, bo jedna wzmacnia antyoksydacyjną siłę
działania drugiej, tworząc superskuteczny duet ochronny, który zapewni twojej cerze
młody i promienny wygląd na długo.

Włącz witaminę E do diety

Olej słonecznikowy i rzepakowy, oliwa, awokado, orzechy, migdały i pestki słonecznika to cenne źródła witaminy E. Warto po nie sięgać, by zapobiegać przesuszeniu skóry i poprawić pracę mięśni.