Chcąc połączyć właściwości jezdne nacechowane sportem z tymi bardziej komfortowymi, inżynierowie opracowali system DCC. Wystarczy wcisnąć przycisk, by cieszyć się miękkim, wygodnym zawieszeniem lub twardym, pozwalającym dynamicznie pokonywać zakręty.

Za charakterystykę pracy zawieszenia w głównej mierze odpowiada amortyzator. To od niego zależy, jakie bodźce z drogi będą trafiać do pasażerów. Im wyższa jego siła tłumienia, tym mniej komfortowo będzie filtrować nierówności. To natomiast przekłada się na drgania karoserii i kół względem podłoża. Zależność jest proporcjonalna, zatem mniejsza siła przekłada się na większą wygodę. Jak zatem sprawić, by połączyć cechy kilku samochodów? Złoty środek stanowi zastosowanie amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia, sprzężenia ich z zaawansowaną elektroniką i pozostałymi układami mechanicznymi odpowiedzialnymi za trakcję.

Z tym zadaniem poradzili sobie inżynierowie Skody opracowując zawieszenie adaptacyjne DCC. Pozwala odmienić oblicze samochodu dopasowując je do potrzeb użytkownika. Jak ten zaawansowany system spisuje się w praktyce?

Po wciśnięciu Driving Mode Select, na centralnym ekranie pojawią się trzy tryby jazdy – Comfort, Sport i Individual. Każdy z nich inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, dwusprzęgłową, opcjonalną skrzynię DSG i charakterystykę amortyzatorów.

W trybie Comfort, zwiększa się siła wspomagania kierownicy, a układ jezdny lepiej tłumi wszelkie nierówności. Automatyczna skrzynia zmienia biegi przy niższych wartościach obrotowych, co odbija się na bardziej korzystnym zużyciu paliwa. Ten tryb docenią użytkownicy usportowionych odmian Octavii RS korzystających z rodzinnego samochodu na co dzień.
Ten tryb sprawdzi się też w odmianach 4×4 podczas pokonywania leśnych duktów i szutrowych szlaków.

Po wybraniu modułu Sport, wyostrza się reakcja na operowanie paliwem, zwiększa precyzja układu kierowniczego, a zawieszenie daje więcej pewności na drodze. Auto staje się wyczuwalnie twardsze, co przekłada się na lepsze zachowanie w zakrętach i podczas dynamicznych manewrów. Dodatkowo, minimalizują się przechyły nadwozia, a droga hamowania nieznacznie skraca.

Włączając tryb Individual użytkownik sam może dobrać odpowiednie parametry poszczególnych podzespołów dopasowując je do własnych preferencji i warunków na drodze. Można więc ustawić skrzynię biegów i silnik w moduł Sport, a zawieszenie pozostawić w trybie komfortowym.

Warto wiedzieć, że DCC istotnie wpływa na bezpieczeństwo. Komputer pokładowy analizuje dane z wielu czujników pokładowych i w sytuacji zagrożenia, automatycznie ustawi tryb Sport, by zwiększyć pewność manewrów na drodze, skrócić drogę hamowania i zminimalizować przechyły nadwozia mogących prowadzić do destabilizacji toru jazdy. Po ustąpieniu zagrożenia, elektronika przywróci wcześniej wybrane ustawienia.