To danie może zaskoczyć nawet mięsożercę! Pomidorowy sos w towarzystwie odpowiednio przygotowanego tofu jest pożywne i smaczne. Przekonajcie się sami!

Wegańskie spaghetti bolognese - przepis

Składniki:

  • 200 g naturalnego tofu
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • puszka krojonych pomidorów
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • przyprawy: czerwona papryka słodka, czosnek granulowany, ostra papryczka, sól, pieprz, bazylia, oregano
  • 2 łyżki oliwy

Sposób przygotowania:

Najpierw przygotowujemy mielone tofu, które będzie zastępować mięso mielone.

  1. Piekarnik nagrzewamy do 200°.
  2. Tofu kroimy na kawałki i dokładnie odsączamy je z wody.
  3. Wrzucamy tofu do miski i rozgniatamy widelcem. Dodajemy pół łyżeczki słodkiej papryki, pół łyżeczki granulowanego czosnku, ¼ łyżeczki ostrej papryki oraz odrobinę soli i pieprzu.
  4. Wszystko dokładnie mieszamy ze sobą i wykładamy na blasze.
  5. Pieczemy 25-30 minut aż tofu zarumieni się i stanie się chrupiące. Wyciągamy je i czekamy aż ostygnie.

Przygotowujemy sos pomidorowy.

  1. Drobno kroimy cebulę i przeciskamy czosnek przez praskę.
  2. Na patelni rozgrzewamy oliwę, podsmażamy na niej cebulę i czosnek. Wrzucamy krojone pomidory i smażymy około 7-10 minut.
  3. Dodajemy przecier, łyżeczkę oregano i bazylii. Doprawiamy solą i pieprzem.
  4. Dodajemy tofu i podgrzewamy 2-3 minuty.
  5. Gotowy sos wykładamy na ulubiony makaron.

Gotujemy ulubiony makaron i wykładamy na niego gotowy sos. Danie możemy posypać wegańskim lub zwykłym parmezanem.