Jakie korzyści daje skakanka?

Wystarczy pół godzinny skakania, aby spalić około 300-400 kcal. Regularne treningi mogą nie tylko polepszyć kondycję, ale ujędrnią i ulepszą wygląd naszych łydek, ud, pośladków i ramion. Już po kilku treningach można zauważyć pierwsze efekty. Jest to aktywność, z której korzystają na przykład tancerze i bokserzy, co czyni ją aż tak popularną? Ćwiczenia wpływają na wzrost tętna, poprawiają pracę serca i układ krążenia. Dodatkowo regularne treningi poprawiają kondycję, równowagę i koordynację. Ubocznymi efektami są wzmocnienie ciała, zwiększona elastyczność stawów i przyspieszona przemiana materii. Skakanka pomoże  w stworzeniu płaskiego brzucha. Mięśnie brzucha intensywnie pracują przy skakaniu przy stabilizowaniu tułowia i utrzymywaniu równowagi. Dlatego jest to aktywność wykorzystywana w wielu dziedzinach sportu. Nie zapominaj o niskiej cenie sprzętu, szybkich efektach oraz o tym, że możesz ćwiczyć gdzie chcesz.

Jak skakać?

Najlepiej codziennie po pół godziny. Jeśli wcześniej nie uprawiałaś żadnego sportu, nie przejmuj się! Możesz zacząć od krótszego treningu i wraz z polepszeniem kondycji, wydłużać go.  Do skakania wybieraj miejsca stabilne i płaskie. Musisz zachować wyprostowaną postawę ciała, patrz prosto przed siebie i trzymaj łokcie nisko.

Jaką skakankę wybrać?

Ważne, aby była odpowiednio długa i lekka. Stając na jej środku, długość uchwytów powinna sięgać niewiele ponad wysokość pach. Gdy skakanka jest za długa, możesz ją skrócić wiążąc supełki na końcach lub je obcinając. Niestety za krótką skakankę musisz wymienić na dłuższą. Pomocnym elementem w utrzymywaniu odpowiedniego tempa w trakcie treningu może okazać się skakanka z licznikiem. Będzie mogła motywować Cię do coraz większych wyzwań i tym samym do coraz dłuższego skakania. Warto pamiętać o odpowiednim stroju, bo to w czym ćwiczymy jest równie ważne jak dobór sprzętu. Ubranie powinno być wygodne i dopasowane do ciała. Tak samo istotne jest amortyzujące obuwie, które będzie chronić nasze stopy przy ciągłych wstrząsach.

Przeciwwskazania do skakania

Skakanie odradza się osobom z dużą nadwagą i otyłością. Może być to niebezpieczne dla kręgosłupa i stawów. Jeśli cierpisz na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem, też powinnaś unikać tej aktywności.