Brokuł to skarbnica ważnych dla organizmu składników. Podobnie jak inne zielone warzywa, jest źródłem błonnika pokarmowego. Zawiera także szereg witamin i składników mineralnych:

  • Witaminy A i C, ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego;
  • Witaminę E, pomagającą chronić komórki przed stresem oksydacyjnym;
  • Kwas foliowy, kluczowy dla kobiet w okresie planowania ciąży i jej pierwszych miesiącach;
  • Żelazo, ważne dla rozwoju funkcji poznawczych;
  • Magnez istotny dla zdrowia kości.

Co więcej brokuł nie jest warzywem kalorycznym, dlatego możemy bez wyrzutów zajadać się zielonymi łodygami. Ta sałatka, nie dość, że zdrowa to jeszcze pyszna! Sprawdź, jak ją przygotować!

Sałatka z brokułem i fetą – przepis

Składniki:

  • 1 kg brokuła
  • 50 g pestek słonecznika
  • opakowanie sera feta
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu
  • ząbek czosnku
  • łyżka soku z cytryny
  • przyprawy: sól, pieprz, opcjonalnie płatki chili

opcjonalnie: ugotowane na twardo jajko, pokrojona w kostkę rzodkiew i czerwona cebula

Sposób przygotowania:

  1. Umyj brokuły, odetnij różyczki i usuń głąb.
  2. W garnku zagotuj posoloną wodę, włóż różyczki brokuła i gotuj około 8 minut, do miękkości.
  3. Ugotowane brokuły odcedź i odstaw do przestudzenia.
  4. Przygotuj sos czosnkowy: wymieszaj majonez, jogurt naturalny, szczyptę pieprzu, sok z cytryny i przeciśnięty przez praskę czosnek. Możesz dodać także płatki chili.
  5. Na małym ogniu na suchej patelni upraż pestki słonecznika. Poczekaj aż ostygną.
  6. Do miski przełóż ugotowane różyczki brokuła, polej je sosem oraz posyp pokrojoną w kostkę fetą i pestkami słonecznika.

Sprawdź też: