Odważna, zaskakująca i oryginalna, ze świeżym podejściem do tradycyjnych wzorów folkowych. Pokazująca nowoczesną interpretację sztuki ludowej, sięgając tym samym do korzeni w twórczości marki. Inspirowana kulturą i stylem ulic ukochanego przez projektantkę GOSHICO Amsterdamu. Odważna w połączeniu kolorów i detali. Kunsztownie wykonana z materiałów wysokiej jakości. Skupiona na wygodzie i funkcjonalności w konstrukcji. Polska marka GOSHICO w swojej jesiennej kolekcji powraca z aktualną interpretację folku pod hasłem FOLK ME GOOD.

Wśród kluczowych inspiracji do stworzenia jej znalazły się nawiązania do archiwalnych kolekcji marki oraz powrót do korzeni w twórczości, a także współczesna interpretacja sztuki ludowej przez dyrektor artystyczną, Małgorzatę Kotlonek-Horoch.

FOLK ME GOOD BY GOSHICO

Jesienna kolekcja GOSHICO jest dedykowana kobietom w różnym wieku. Od młodych dziewczyn śledzących trendy modowe, poprzez kobiety, które cenią sobie funkcjonalność, skończywszy na dojrzałych kobietach, którym podoba się żart i zabawa modą. W kolekcji pojawiają się polskie motywy ludowe w postaci kolorowych nadruków i haftów na torebkach i akcesoriach, np. torba na laptopa z grafiką koguta, którą marka GOSHICO puszcza oko do kolekcji sprzed dekady z haftami ludowymi. Wszystkie grafiki są autorskie i powstały we współpracy z artystką Anetą Klejnowską, której prace można zobaczyć w kultowych magazynach modowych. Poza haftowanymi broszkami, etui na laptopa czy okulary i pojemnymi siatkami z kolekcji ETNOSHICO, znajdziemy lekkie torby miejskie i podróżne wykonane z kodury-wysokiej jakości tkaniny wodoodpornej pochodzącej z Włoch, plecaki, kosmetyczki z biżuteryjnym logo oraz eleganckie torebki skórzane z kolekcji BOXY, które kwestionują pogląd, że klasyka musi być zachowawcza. Klasyczne w kształcie torebki na ramię zaskakują nieoczywistym połączeniem kolorów i różnych faktur skór. Czarna skóra imitująca wzór skóry krokodyla połączona jest z matową skórą w kolorze koniakowym, bordo lub bladym różem. Faktury i style, które zostały połączone, tworzą tutaj spójną całość.

„Zależy mi, żeby w mojej marce klientki znalazły dla siebie wyjątkową torebkę bez względu na okazję. Chciałabym, aby miały przy sobie torebkę GOSHICO w pracy, w drodze na trening czy na randce. Nierzadko eleganckie kobiety ze świata biznesu, przestrzegające określonego dresscodu, sięgały po nasze torebki z kolorowymi haftami inspirowanymi sztuką ludową. Tym samym przełamywały sztywne zasady nie łamiąc ich. Kolekcja ETNOSHICO, która jest częścią jesiennej kolekcji, to ukłon w stronę tych kobiet. Dla nich powstały torby na komputery i dokumenty, etui na laptopy oraz woreczki i kosmetyczki."
Małgorzata Kotlonek-Horoch, dyrektor artystyczna GOSHICO.

Zdjęcia do jesiennej kolekcji GOSHICO powstały w domu i pracowni Roos w Amsterdamie. Autorką zdjęć jest współpracująca z marką od lat fotografka Olga Majrowska.

„Myślę, ze nasze poczucie humoru i relację udało się uwiecznić na zdjęciach do kampanii”
Małgorzata Kotlonek-Horoch.

Ogromny wpływ na jej finezyjne podejście do folku miała podróż do Amsterdamu, gdzie mieszka jej przyjaciółka i mentorka w jednym, Roos Sieraad.

Małgorzata Kotlonek-Horoch oraz Roos Sieraad, holenderska artystka i projektantka biżuterii, poznały się w kilkanaście lat temu w Amsterdamie. Przypadkowa wizyta Małgo w butiku Roos zaowocowała relacją mentor-uczeń, podczas której polska artystka poznała tajniki projektowania i wytwarzania biżuterii. Pełna pasji i pomysłów Małgo i doświadczona artystka Roos stworzyły silną więź, która z relacji mentorskiej przerodziła się w inspirującą przyjaźń. Twórcza znajomość obu kobiet oraz kreatywny charakter ulic Amsterdamu mocno ukształtowały Małgo artystycznie. Jej twórczość z czasem ewaluowała od projektantki biżuterii do projektantki torebek, zaś wysmakowany i niekomercyjny styl zaczerpnięty stamtąd towarzyszy jej do dzisiaj. Atmosfera dystansu do mody i zabawy nią oraz lekkości w jej tworzeniu będą już zawsze rozbrzmiewać w kolekcjach GOSHICO, które tworzy i projektuje.

W takiej atmosferze, ponad dekadę temu, zrodziła się polska marka GOSHICO, która w kreatywny sposób stworzyła kolekcję torebek z kolorowymi haftami ludowymi. Dzięki umiejętnej i bezkonkurencyjnej interpretacji sztuki ludowej oraz motywów zaczerpniętych z folku przez Małgo, marka zdobyła rynek. Sukces marki i kolekcji pociągnął za sobą rozkwit tej tematyki w całym kraju. Dziś nazwalibyśmy to modnym kierunkiem etno, w 2008 roku był to nowatorski i odważny krok, który zagwarantował marce rozpoznawalność i sukces.

"Sukces GOSHICO był dla mnie ogromną siłą napędową do tworzenia kolejnych kolekcji. Fala podróbek motywowała mnie do wprowadzenia nowych wzorów i zmiany estetyki, co jeszcze bardziej rozwinęło markę.”
Małgorzata Kotlonek-Horoch, dyrektor artystyczna GOSHICO.

„Roos oraz Amsterdam inspirują mnie bez końca. Uwielbiam szaloną twórczość mojej przyjaciółki i tamtejszą atmosferę dystansu do mody, a także lekkości w jej tworzeniu. Z biegiem lat moja kreatywność ewaluowała na różnych poziomach, ale zawsze wracam myślami do czasów, kiedy poznałam Roos. Okres pobytu w Amsterdamie wiele wniósł w moje doświadczenie projektantki.”
–Małgorzata Kotlonek-Horoch, dyrektor artystyczna GOSHICO.

Amsterdam jest źródłem inspiracji na płaszczyźnie kreatywnej oraz miastem wysokiej świadomości ekologicznej i odpowiedzialności za kupowane i wytwarzane produkty. Tego typu działania są bliskie również marce GOSHICO. Wszystkie torebki z jesiennej kolekcji zostały uszyte w Polsce przez rzemieślników, z którymi GOSHICO współpracuje od początku istnienia. Intuicyjnie już od lat marka GOSHICO wdraża elementy zrównoważonego rozwoju tj.: lokalna produkcja we własnej manufakturze, dbałość o pracowników, korzystanie z lokalnych surowców, dbałość o jakość, testowanie jakości i wytrzymałości każdego produktu przed wypuszczeniem go do produkcji, ponowne naprawy swoich torebek w celu ich dalszego użytkowania oraz wykorzystywanie pozostałości poprodukcyjnych.

-------------------------------------------------------------------------

GOSHICO, to wyjątkowa na rynku polskim marka akcesoriów modowych. Stworzona przez dwie siostry – Małgorzatę Kotlonek-Horoch i Agnieszkę Kotlonek-Wójcik. Specjalizuje się w oryginalnych, ręcznie produkowanych torebkach najwyższej jakości. Początki marki sięgają roku 2008 i rewolucyjnego wówczas pomysłu zestawienia surowego filcu z kolorowym, gęsto tkanym haftem. Recykling tradycji, dzięki przedstawianiu wzorów etnicznych w nowoczesnej i designerskiej odsłonie, to coś, z czym marka jest kojarzona do dziś. GOSHICO zainicjowało trend, który przyjęła Polska oraz świat.