1. Zrób sobie jednodniową dietę.

Jednodniowa dieta to nie tylko sprawdzony sposób na świąteczne przejedzenie, ale również idealne menu na dzień przed imprezą. Pomoże pozbyć się opuchlizny i delikatnie wysmukli sylwetkę, a oprócz tego doda ci energii, pozostawiając przyjemne uczucie lekkości. Podstawą diety jednodniowej jest nabiał i chude mięso, które zapewnią uczucie sytości. Zaplanuj pięć posiłków: śniadanie, obiad i kolację, które są daniami głównymi oraz drugie śniadanie i podwieczorek w formie przekąsek. W ramach każdego posiłku spożywamy warzywa i owoce - głównie cytrusy, które można zjeść w całości lub wycisnąć z nich sok.

Przykładowe menu:

Śniadanie: miseczka jogurtu naturalnego z płatkami owsianymi i siemieniem lnianym oraz owocami, np. pomarańczą, kiwi, jabłkiem lub grejpfrutem

Drugie śniadanie: twarożek wiejski z ogórkiem i małą cebulką, odrobiną soku z cytryny, doprawiona solą morską i pieprzem

Obiad: mała pierś z indyka lub kurczaka (gotowana lub upieczona w folii), sałatka z roszponki, pomidora i łyżki pestek dyni, polana winegretem

Podwieczorek: miseczka sałatki z pomarańczy, grejpfruta, jabłka, kiwi i nasion słonecznika

Kolacja: kromka pełnoziarnistego pieczywa z chudym twarożkiem, pomidorem, połową ogórka, szczypiorkiem i kilkoma liśćmi sałaty, przyprawiona na ostro.

2. Wyśpij się

Co ma wspólnego ośmiogodzinny sen ze szczupłą sylwetką? Wbrew pozorom bardzo wiele! Jeśli zarwiesz noc, twój organizm wyprodukuje mniej leptyny, która odpowiada za uczucie sytości, a za to więcej greliny – czyli substancji wydzielanej, gdy żołądek jest pusty (i powodującej wzrost apetytu). Niewystarczająca ilość snu powoduje też wzrost insuliny we krwi, co z kolei przekłada się na odkładanie się tłuszczu. Wniosek? Przed wielkim wyjściem zafunduj sobie porządną dawkę snu - dzięki temu rano poczujesz się nie tylko wypoczęta – ale również lżejsza.

3. Wypij rano wodę z cytryną

Wypita na czczo z samego rana podkręci metabolizm i pobudzi działanie układu pokarmowego. Dzięki temu będziesz się też czuła mniej głodna, więc twój organizm zadowoli się skromniejszym niż zazwyczaj śniadaniem - a być może też wystarczą mu mniejsze porcje kolejnych posiłków. Dzieje się tak, ponieważ cytryna zawiera pektyny (błonnik rozpuszczalny w wodzie), które zapewniają uczucie sytości. Pamiętaj, aby soku z cytryny nie zalewać wrzątkiem - najlepsza będzie przegotowana ciepła (ale nie gorąca!) woda.

4. Wyrzuć z menu te produkty!

Jeśli chcesz by twój brzuch był płaski, odstaw gazowane napoje i gazowaną wodę mineralną, ponieważ zawierają one rozdymający żołądek dwutlenek węgla. Wzdymająco działają też warzywa kapustne i strączkowe. Receptą będzie jedzenie ich w niewielkich ilościach oraz robienie z nich past (mają wtedy mniejsze działanie "gazotwórcze". Unikaj też żucia gumy i ssania cukierków. Powoduje to, że do układu pokarmowego dostaje się dużo powietrza, co skutkuje potem wzdęciami.

5. Ogranicz sól

Sól niekorzystnie wpływa na gospodarkę wodną w organizmie - powoduje zatrzymanie płynów i - w efekcie - napuchnięcie brzucha. Niestety większość z nas nadużywa soli, często robiąc to zupełnie nieświadomie. Nawet jeśli nie solisz potraw zbyt mocno, pamiętaj, że sól jest także składnikiem ogromnej ilości kupowanych w sklepie, gotowych produktów. Dlatego warto uważnie czytać składy i jeść jak najmniej wysoko przetworzonych produktów - a docelowo całkowicie wyeliminować sól.

6. Wypij siemię lniane

Jeśli mimo innych sposobów twój brzuch nadal jest wzdęty, pomóc może napar z siemienia lnianego. To świetny sposób nie tylko na wzdęcia, ale również inne problemy trawienne, a regularne picie naparu sprawia, że brzuch staje się widocznie bardziej płaski. Jak go przyrządzić? Łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego zalej gorącą wodą i energicznie wymieszaj, a następnie wypij całość. Być może nie jest to smak, za którym będziesz tęsknić – ale efekty pozytywnie cię zaskoczą.

A tuż przed wyjściem:

  • Załóż bieliznę wyszczuplającą - dzięki niej optycznie odejmiesz sobie jeszcze kilka kilogramów, a ubranie będzie się układać bez zarzutu
  • Ubierz buty na obcasie, które wysmuklą i wydłużą sylwetkę. Jeśli nie przepadasz za obcasami - postaw na koturny.
  • Zjedz obiad - dzięki temu na pewno nie rozpoczniesz imprezy od pochłaniania sylwestrowych przekąsek (i w ciągu całej nocy zjesz ich znacznie mniej)
  • Przed jedzeniem wypij szklankę wody - ta prosta sztuczka sprawi, że poczujesz się mniej głodna. Grunt, żeby nie robić tego bezpośrednio przed posiłkiem, tylko przynajmniej 15 minut wcześniej.
  • Wyprostuj się - prawidłowa postawa zmienia wszystko! Wyprostowana i z lekko wciągniętym brzuchem będziesz zawsze wyglądać szczuplej.

--

Zobacz też: Płaski brzuch w siedem dni >>>